سفر رئیس جمهور به استان قزوین دستاوردهای ارزشمندی داشت

۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۱۶:۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۴۰۴۷
سفر رئیس جمهور به استان قزوین دستاوردهای ارزشمندی داشت
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به استان بدون حاشیه و بسیار پربار بود و دستاوردهای فراوانی برای مردم داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ لطف‌الله سیاهکلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر آبیک با تشکر از حضور گسترده و خودجوش مردم بویژه مردم آبیک در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: امروز بر همگان آشکار شده که با مدیریت پشت صحنه یهودی ها، انگلیس و آمریکا بخشی از جهان اسلام مورد ظلم واقع شده و رژیم صهیونیستی با اشغال سرزمین فلسطین مردم را مورد آزار و اذیت قرارمی دهد، خانه‌هایشان را تخریب و جنایت می کنند.

وی افزود: در آموزه های دینی تاکید شده به کسی ظلم نکنید، زیر بار ظلم نروید و مقابل ظلم ایستادگی کنید و امروز حضور مردم در راهپیمایی روز قدس عمل به این توصیه دینی را مشاهده کردیم و این درک و فهم بالای مردم جای خرسندی دارد.

77777

سیاهکلی بیان کرد: با اتفاقاتی که در منطقه رخ داده و ایستادگی مردم و تقویت مقاومت اسلامی امیدواریم پیش بینی امام راحل و مقام معظم رهبری در نابودی اسرائیل محقق شود.

وی با اشاره به تاکید مقام رهبری در خصوص اهمیت جهاد تبیین تصریح کرد: در طول تاریخ همیشه حق و باطل در هم تنیده شده و همیشه حق آشکار نمی شود و در طول تاریخ افرادی موجب روشنگری و تشخیص حق از باطل می شدند که امروز هم بایستی از راهنمایان دینی برای تشخیص درست بهره برد.

این نماینده گفت: در دوران غیبت بدون تردید تشخیص حق از باطل بسیار دشوار و حرکت در مسیر درست مشکل شده به طوری که امروز گروههایی مانند داعش با برداشت غلط از اسلام به بهانه بهشت دست به جنایت می زنند و در تشخیص دچار اشتباه هستند.

سیاهکلی بیان کرد: بدون تردید با جهاد تبیین می توانیم حق را از باطل جدا کرده و با روشنگری چهره دشمن و باطل را بر همگان آشکار سازیم.

وی اضافه کرد: اگر مردم ما بیش از ۴۰ سال در مقابل همه توطئه های دشمن ایستادگی کردند به دلیل فهم درست از اسلام و ولایت فقیه بود در غیر این صورت در همان اوایل انقلاب از نظام فاصله می گرفتند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: شخصیت‌های برجسته ای چون سردار سلیمانی با حضور موثر خود در مبارزه با دشمن بر اساس تبیین و فهم درست حرکت کردند و امروز هم با فهم درست مسائل می توانیم در مسیر ارزشها گام برداریم.

image_2022_4_29-17_14_22_986_saV

اخلاق مداری را جدی بگیریم

سیاهکلی توجه به اخلاق در جامعه اسلامی را مهم دانست و افزود: محور دین ما اخلاق مداری است و همه بویژه نیروهای ارزشی و حزب اللهی و متدین باید در کارها بر اساس اخلاق حرکت کنند.

وی گفت: رفتار توام با اخلاق مقام معظم رهبری در مقابل سوالات دانشجویان یک الگوی عملی است که همه باید به آن توجه کنیم و نگذاریم تبلیغات دشمنان که تلاش می کنند مسلمانان را خشونت طلب نشان دهند به نتیجه برسد. 

سیاهکلی اضافه کرد: امروز در شرایطی هستیم که فضای مجازی باعث شده هر کسی بتواند حرف خود را مطرح کرده و به گوش جهانیان برساند لذا باید مراقب باشیم حیثیت کسی زیر سوال نرود و حرف کذب منتشر نشود.

سفر رئیس جمهور به قزوین دستاوردهای زیادی داشت

وی با اشاره به دستاوردهای سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان قزوین تصریح کرد: برنامه ریزی این سفر از ماهها قبل صورت گرفت و سرانجام انجام شد و ما میزبان آیت الله رئیسی در استان و چند وزیر در شهرستانها بودیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وزیر کار به البرز، وزیر بهداشت به آبیک و وزیر نیرو به بویین زهرا سفر کردند و با مردیم دیدار داشتند و مطالبات مردم پاسخ داده شد و خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی در این سفر داشتیم که بزودی اجرایی می شود.

سیاهکلی اضافه کرد: احداث راه آهن قزوین به قم و راه اندازی قطار شهری( تراموا)، ادامه متروی هشتگرد به قزوین از مطالبات مردمی بود که در سفر مطرح شد که می تواند به توسعه استان کمک کند و امیدواریم با اجرای آنها موافقت شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: تامین آب شرب آبیک که از دغدغه های مردم این شهرستان است در مراحل پایانی قرار دارد و تصفیه‌خانه آن آماده و لوله های خط انتقال نیز خریداری شده و بزودی مردم آبیک از آب شرب گوارا برخوردار می شوند

image_2022_4_29-17_14_23_241_op9

وی گفت: موضوع الحاق کارخانه سیمان آبیک به استان از دیگر درخواست های این سفر بود تا بتوانیم برای رفع آلودگی آن تصمیم بگیریم و آن را اجرایی کنیم و برای بخش درمانی آبیک نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

سیاهکلی یادآورشد: در زمینه طرح های نیمه تمام و راه های مواصلاتی و تامین آب کشاورزی هم مقرر شد برای اجرای طرح های کنترل آب‌های سطحی و انتقال آب رودخانه شاهرود نیز بازنگری و مطالعه لازم صورت گیرد.

این نماینده مجلس گفت: آسفالت و ساماندهی راههای استان بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که میزان تخصیص بسیار محدود است به طوری که در سال ۹۹ حدود ۳۰ میلیارد تومان، سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد و امسال اعتبار راههای استان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته اما کافی نیست.

وی اظهارداشت: با این وضعیت اعتباری سالها طول می کشد راههای استان به شرایط مطلوب برسد که خوشبختانه در این سفر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به راههای استان اختصاص داده شد که امیدواریم بتوانیم بخشی از نیازها را برطرف کنیم.

سیاهکلی گفت: در خصوص زیرساختهای نیروگاهی و تامین انرژی هم تصمیمات خوبی در این سفر گرفته شد.

وی بیان کرد: مردم آبیک میزبان دکتر عین اللهی وزیر بهداشت بودند که پس از بازدید از بیمارستان دولتی شهدا با احداث بخش الحاقی آن موافقت شد و در بازدید از سایر بخش های درمانی و زیرساختها نیز موافقت شد در زمینه اعتبارات حوزه سلامت این شهرستان بازنگری شود.

سیاهکلی گفت: در شهرستان البرز نیز میزبان وزیر کار آقای عبدالملکی بودیم که از ایشان درخواست کردیم برای حذف شرکتهای واسطه ای اقدام کنند زیرا فعالیت این شرکتها موجب شده اکثر کارمندان دولت که در قالب شرکت ها در ادارات مشغول کار هستند حقوق کمتری دریافت کنند.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز اظهارداشت: از رئیس جمهور محترم درخواست کردیم برای کنترل تورم و گرانی ها اقدام لازم را انجام دهند تا مردم از فشار اقتصادی خارج شوند.

یییی

این نماینده انقلابی یادآورشد: همچنین با توجه به گستردگی حوزه های انتخابیه افزایش سهمیه نمایندگان استان با رئیس جمهور مطرح شد تا این درخواست مورد بررسی قرار گیرد.

سیاهکلی گفت: دشمنان تلاش می کنند نظام را ناکارآمد و مردم را دلسرد کنند و ما وظیفه داریم با خدمت بیشتر این توطئه را خنثی کنیم.

وی در پایان بیان کرد: سفر رئیس‌ جمهور به استان قزوین بسیار خوب و بدون حاشیه برگزار شد و مصوبات خوبی داشت که امیدواریم با تزریق اعتبارات پیش بینی شده شاهد تسریع در توسعه و تحول استان قزوین و کاهش مشکلات مردم باشیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز