دولت در تصمیمات اقتصادی با اطلاع رسانی مناسب، مردم را در جریان کارها قرار دهد

۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۴:۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۵۸۸۰
دولت در تصمیمات اقتصادی با اطلاع رسانی مناسب، مردم را در جریان کارها قرار دهد
امام جمعه موقت قزوین گفت: دولت با استفاده از رسانه ها بایستی مردم را در جریان تصمیمات مهم اقتصادی قرار داده و در تامین کالاهای اساسی اعتمادسازی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ حجت الاسلام سید مهدی خضری در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: مهمترین دستاورد انقلاب و حضرت امام این بود که امت را از شرک به توحید و مسیر حرکت را از ظلم به مسیر عدل آورد.

وی بیان کرد: رعایت تقوی و پرهیزگاری راهکار سعادت بخش انسانها در دنیا و آخرت است و همه باید به آن اهمیت دهیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و گرانی آرد تصریح کرد: گاهی اوقات مجبوریم از بین بد و بدتر یک گزینه را انتخاب کنیم و به نظر می رسد درگذشته تصمیماتی بویژه در موضوع قیمت گذاری برخی اجناس گرفته شده که امروز دولت مجبور است از بین بد و بدتر یکی را انتخاب کند.

امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: در شرایطی که رشد قیمت جهانی گندم را شاهد هستیم به دلیل تصمیمات اشتباه گذشته موضوع قاچاق آرد در کشور بشدت افزایش یافته و این کالای استراتژیک و حیاتی در امنیت غذایی نقش دارد و باید مدیریت کنیم تا دچار چالش نشویم. 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی مناسب به مردم و توجیه افکار عمومی افزود: امروز وقتی قرار است یک تصمیم اقتصادی بگیریم لازم است با کمک رسانه ها اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد و مردم را قانع کنیم.

حجت الاسلام خضری گفت: در شرایطی که دشمن فشار حداکثری را به کشور وارد کرده یا باید مدل اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم و یا سازش و تسلیم به دشمنان را انتخاب کنیم که بدون تردید بهترین روش همان گزینه نخست است.

وی ادامه داد: امروز عده ای می خواهند دولت را تحت فشار قرار دهند تا تسلیم غربیها شود و توصیه می کنیم در این اوضاع دولت با نخبگان و مردم بیشتر صحبت کند و اطمینان دهد که در تامین مواد اساسی مشکلی نیست تا مردم نگران نشوند.

خضری تصریح کرد: شک نکنید که رئیس جمهور بیش از هر کسی برای رفع فقر و محرومیت در جامعه تلاش می کند و دغدغه دارد لذا نباید با جنجال و حاشیه سازی موجب نگرانی مردم شویم.

امام جمعه موقت قزوین اظهارداشت: نمی خواهیم نقاط ضعف دولت را پنهان کنیم اما با اطلاع از نقاط ضعف و قوت بایستی با رویکرد خیرخواهانه و اصلاح امور نصیحت کنیم تا مشکلات حل شود.

وی اضافه کرد: در انتقاد از دولت نباید به گونه ای رفتار کنیم که دشمن شاد شود بلکه باید مراقب باشیم تا نصایح ما به حل مشکل کمک کند.

خضری بیان کرد: دولت باید در مورد تامین کالا‌های اساسی به مردم اطمینان بدهد تا شاهد هجوم برای خرید بیش از حد و ایجاد کمبود کاذب نباشیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز