رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قزوین:

چرا اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق پوشاک وجود ندارد؟

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۲:۳۴:۴۴
کد خبر: ۷۹۷۵۲۹
چرا اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق پوشاک وجود ندارد؟
علی مویدی خرم آبادی در قزوین: متاسفانه هیچ اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق پوشاک در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین گفت: متاسفانه علی رغم پایین بودن کیفیت پوشاک های وارداتی، اراده ای برای مبارزه با قاچاق این کالا در کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در ساختار جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا به موضوع پیشگیری اشاره شده و نگاه ما همانند گذشته دیگر تک محوری و صرفا مقابله ای نیست.

این مقام مسئول اذعان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید روش پیشگیرانه و مدبرانه را در دستور کار خود قرار دهد تا امکان قاچاق برخی کالاها مانند سوخت، آرد و دارو وجود نداشته باشد.

مویدی خرم آبادی به اصلاح قانون در حهت نفع مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد و یادآور شد: وقتی کیفیت پوشاک در کشور پایین می آید باید ضوابط و مقررات لازم مجددا مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد تا اندیشه واردات کالا وجود نداشته باشد.

این مسئول تنها راه برون رفت از پدیده های اقتصادی و قاچاق کالا را اقدامات پیشگیرانه دانست و تصریح کرد: امسال با چارت جدید معاونت پیشگیری قاچاق کالا و ارز درون ستاد، اهداف پیشگیری را متمرکز پیش خواهیم برد.

مویدی خرم آبادی با انتقاد از تابلوهای برند قاچاق در سطح معابر شهری، خاطرنشان کرد: این گونه نوشته ها باید جمع آوری شوند و نباید اجازه داد تا این گونه شرکت های خارجی به واسطه رانت و‌ باندبازی به ما دهن کجی کنند.

وی در ادامه به کیفیت برخی محصولات داخلی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی کالاهای قاچاق مانند پوشاک از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و حتی در حد مقایسه با تولیدات مشابه داخل ما هم نیستند اما متاسفانه هیچ اراده ای برای مقابله با آن وجود ندارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: با راه اندازی سامانه اموال می توان تمامی انبار کالاها را تحت نظارت قرار داد و از جا به جایی و قاچاق هر نوع کالا نیز جلوگیری کرد.

مویدی خرم آبادی در ادامه به اجرای برخی قوانین نادرست که باعث قاچاق می شوند اشاره و تصریح کرد: ارزش افزوده کالایی مانند طلا باعث شد تا از سال 95 با پدیده واردات آن مواجه شویم در حالی که با اصلاح برخی قوانین اکنون شاهد ورود طلا از مبادی رسمی به داخل کشور هستیم.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: با توجه به نزدیکی قزوین به شهر مرزی بانه باید راه های ارتباطی این استان تقویت شود و برخورهای قاطع، قانونی و جدی تری نیز با کالاهای قاچاق صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه سوخت نیز، مصرف بنزین این استان نسبت به سال گذشته با افزایش 10درصدی روبرو بوده که لازم است بررسی های لازم به منظور جلوگیری از قاچاق این کالا به سایر نقاط کشور صورت پذیرد.

مویدی خرم آبادی با بیان اینکه در حال حاضر با جنگ اقتصادی و به مراتب شدیدتر از تحریم اقتصادی روبرو هستیم و دشمن ما را مورد هجمه های سیاسی و اجتماعی خود قرار داده، گفت: به طور حتم در آینده نزدیک با مشکلاتی در زمینه دامی و گوشت مواجه می شویم که از امروز با همکاری نمایندگان مجلس باید شرایط لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در این زمینه، فراهم آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز