مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:

همراهی مردم اصل اساسی در پیشگیری از بیماری کروناست

۱۳۹۸/۱۲/۱۸ - ۱۳:۳۰:۵۵
کد خبر: ۹۷۴۸۷۷
مریم بیدخام با بیان اینکه پیک بیماری کرونا متاثر از رفتارهای اجتماعی ماست گفت : متاسفانه شهروندان چندان به توصیه‌های پزشکی و ایمنی در مورد ابتلا به کرونا توجه نمی‌کنند و حضورشان در میادین شهری پررنگ است.

به گزارش برنا از قزوین، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه مقابله با کرونا فقط یک بحث پزشکی نیست و نیاز به مشارکت اجتماعی دارد، اضافه کرد: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری لازم است که علاوه بر اقدامات بهداشتی، مسائل اجتماعی را نیز در نظر گرفت و هم راستا با مصوبات و تصمیمات کلان کشور گام برداشت.

بیدخام بر ضرورت مشارکت خیران و تشکل‌های مردمی در بسیج همگانی اطلاع رسانی و مبارزه با بیماری کرونا تاکید کرد و گفت:  تنها راه موفقیت برای شکست بیماری کرونا، همراهی خود مردم و مشارکت فعالانه و جدی در جامعه است.

این مسئول با اشاره به فعالیت خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد نیز بیان داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند برای پیشگیری از کنترل ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد، سازمان‌های مردم نهاد هستند که تا این مدت حضور خوبی از خود نشان داده‌اند و اقداماتشان باید افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز خانواده‌های کم‌بضاعت نیز خاطرنشان کرد: خانواده‌های اقشار آسیب‌پذیر، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار از عمده کسانی هستند که در این روزهای شیوع بیماری کرونا باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت سازمان‌های خیریه و سمن‌ها قرار گیرند.

بیدخام یادآور شد: فعالیت برخی از سازمان‌های مردم نهاد برای تولید لباس و ماسک به منظور سلامت کادر بهداشت و درمان کشور بسیار پسندیده بود که لازم است افزایش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز