شهردار قم عنوان کرد

تلاش برای کامل تحقق برنامه قم ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۳۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۶۳۲۲
تلاش برای کامل تحقق برنامه قم ۱۴۰۰
شهردار قم با اشاره به اینکه در پایان برنامه قم ۱۴۰۰ قرار داریم گفت: ۹۲ درصد از برنامه های پیش بینی شده برای این طرح به اجرا درآمده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد درگفت و گوی مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: در برنامه فوق بیشتر برنامه‌های مدیریت شهری قم زیربنایی و سخت افزاری است.

وی افزود: در حال تدوین برنامه های قم ۱۴۰۴ هستیم که بیشتر برنامه های این طرح نرم افزاری است از این رو باید مباحثی از قبیل زیست محیطی، منظر و معماری شهری، شهرداری الکترونیکی و شهر هوشمند را در اولویت قرار دهیم ضمن اینکه برنامه های زیرساختی را نیز تدوین کنیم.

شهردار قم همچنین شرایط فعلی را از طرفی به علت شیوع کرونا و از سویی دیگر اعمال تحریم های ظالمانه و همچنین پایدار نبودن نرخ ارز بسیار سخت توصیف کرد و افزود: طرح‌هایی که در قم انجام می دهیم بعضا نیازمند به ارز است به همین خاطر تهیه اقلام مختلف که در طرح ها مورد استفاده قرار می‌دهیم با دشواری صورت می گیرد.

شهردار قم همچنین تصریح کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث زیر سئوال رفتن رقم قراردادها با پیمانکاران می‌شود.

سقائیان نژاد با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا درآمدهای شهرداری قم کاهش پیدا کرد گفت: حرف ما این بوده که طرح ها تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود چون اگر در زمان نتوانستن‌ها کاری انجام دهیم ارزشمند است.

وی با یادآوری اینکه از مجموع ۸۹۴ طرح عمران شهری قم ۹۹ طرح آن شاخص است گفت: به مردم قول می‌دهیم از این تعداد ۵۰ طرح را در سالجاری و مابقی را نیز در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ به پایان برسانیم.

وی تصریح کرد: باید مدیریت این طرح‌ها به صورتی جلو برود که تحت هیچ شرایطی تعطیل بردار نباشد.

شهردار قم در بخشی دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت طرح تقاطع غیر همسطح ۳۰ متری شهید کیوانفر با خیابان امام (ره) نیز افزود: این طرح نزدیک به ۱۰ ماه پیش آماده و پیمانکار آن نیز جذب شد.

وی افزود: بخش‌هایی از این طرح در خیابان زینبیه آغاز شده ولی به دلایل اختلاف‌هایی که در نحوه اجرای طرح وجود داشته با تاخیر مواجه شده‌است.

سقائیان نژاد ادامه داد: اینکه خیابان کیوانفر و یا امام به عنوان زیرگذر باشد از موارد اختلاف در این طرح است ولی ما در مطالعه هایی که انجام دادیم زیرگذر را به خیابان امام خمینی دادیم.

وی در تبیین علت مخالفت شهرداری قم با ایجاد زیرگذر طرح مذکور در خیابان کیوانفر گفت: پُلی که در مقابل این طرح قرار گرفته است و کُندروهایی که نیاز بود هزینه طرح را با تمام شرایط مطلوبی که دارد افزایش می دهد اما با کارهایی که مشاوران شهرداری انجام دادند در نهایت به گزینه خیابان امام برای زیرگذر رسیدیم.

شهردار قم با بیان اینکه این تصمیم شهرداری با مخالفت قرار گرفت ولی شورای حل اختلاف آن را تایید کرد افزود: ما برای اینکه انحراف ترافیکی را دنبال کنیم این موضوع در شورای ترافیک نیز مطرح شد و در آنجا هم به مشکل هایی برخورد کرد.

وی بیان کرد: مشکل های این طرح ادامه پیدا کرده به صورتی که پیمانکار به تازگی در نامه ای درخواست فسخ قرار داد را داشته است، باید تعدیل به پیمانکار بدهیم که زیان خاصی را دچار طرح می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز