برگزاری کنگره بزرگداشت میرزای نائینی در ایران و عراق

۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۰۶:۵۵:۵۸
کد خبر: ۱۲۷۹۶۳۸
برگزاری کنگره بزرگداشت میرزای نائینی در ایران و عراق
حجت‌الاسلام احمد فرخ فال دبیر کنگره میرزای نائینی گفت: با توجهات ویژه آیت الله اعرافی و به منظور پاسداشت مقام عالی مرحوم میرزای نائینی در نیمه دوم سال آینده کنگره‌ای بنام ایشان در دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست دبیر کمیته‌های علمی کنگره میرزای نائینی در نشست خبری معرفی این کنگره که در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی امامت قم برگزار شد در مورد شخصیت عظیم میرزای نائینی گفت: زمانی که در محضر مطالب علمی علامه نائینی قرار می‌گیریم خود را در جایگاه شاگردی ایشان می‌بینم به طوری که وی حق استادی برگردن همه علمای بعد از خود دارند. بیان شخصیت ایشان برای طلاب و همه افراد الگوی بسیار مناسبی است.

وی در مورد اهداف برگزاری این کنگره گفت: یکی از این اهداف مطرح کردن اصول به بیان درست است که متاسفانه امروز حمله نادرستی به این دانش فاخر می‌شود. با توجه به اینکه امروزه بعضی از افراد با رویکردهای خاص شخصیت سیاسی ایشان را برای خود مصادره می‌کنند، یکی دیگر از اهداف این کنگره شناساندن شخصیت واقعی میرزای نائینی به جامعه است.

این استاد سطوح عالی حوزه افزود: اکنون منوط به این موضوع، روابطی با حوزه علمیه نجف شکل گرفته که می‌توان از آن به عنوان یکی از فوائد برگزاری این کنگره که به روابط بین حوزه های ایران و عراق طراوت می‌بخشد،اشاره کرد.

وی گفت: به منظور مطالعه شخصیت عظیم میرزای نائینی چهار کمیته فقه و اصول، قرآن و حدیث، اندیشه سیاسی ،سیره و زندگی‌نامه تشکیل شده است که هر کمیته متشکل از پانزده نفر از شخصیت‌های شاخص حوزه‌های علمیه ایران و عراق می‌باشد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام احمد فرخ فال دبیر کنگره بیان کرد: با توجهات ویژه آیت الله اعرافی ریاست محترم حوزه علمیه و به منظور پاسداشت مقام عالی مرحوم میرزای نائینی در نظر گرفته شده در نیمه دوم سال آینده کنگره‌ای بنام ایشان در دو کشور ایران و عراق برگزار شود.

حجت الاسلام ناصر رفیعی، دبیر شورای اجرایی کنگره نیز با اشاره به شخصیت والای میرزای نائینی گفت: ایشان شاگردان بزرگی چون آخوند خراسانی و آیت الله خویی را پرورش دادند و همراهی ایشان در ماجرای تنباکو با میرزای شیرازی از فعالیت‌های شاخص این عالم بزرگ است. بزرگانی چون شیخ آقا بزرگ و سید محسن امین از ایشان به عنوان عالم جلیل فقیه و اصولی یاد کرده‌اند.

وی در مورد برگزاری این کنگره بیان داشت: این کنگره در ایران و عراق به زبان فارسی و عربی برگزار می‌شود و قبل از برگزاری آن پیش‌بینی شده که حدود ۱۰ نشست علمی برگزار شود.

رفیعی افزود: دیدار با رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام نیز برنامه‌ریزی و درخواست شده است و رئیس شورای سیاست گذاری کنگره، آیت الله اعرافی به شناسایی و تهیه آثار فقهی و تولید نرم‌افزار‌های مرتبط با این عالم ارجمند توجهات ویژه ای دارند.

همچنین در حاشیه این نشست از پوستر فراخوان برگزاری کنگره میرزای نائینی رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز