اجرایی شدن تصفیه‌خانه فاضلاب قم در شرایط رکود اقتصادی؛

پروژه‌ای که تحریم را پشت سرگذاشت

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۰:۴۴:۰۱
کد خبر: ۳۵۳۷۳۷
پروژه‌ای که تحریم را پشت سرگذاشت
معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تمجید از اجرایی شدن تصفیه‌خانه فاضلاب قم در شرایط رکود اقتصادی گفت: استاندارد بالا، کیفیت مناسب و قیمت تمام شده پایین از جمله ویژگی‌های تصفیه‌خانه فاضلاب قم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی اصغر قانع معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سیدحسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از تصفیه‌خانه در دست احداث فاضلاب قم بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه اجرا و میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند و در نشستی به بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی آن پرداختند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای این پروژه ابراز داشت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم با بهره‌گیری از 70 میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی و  با 96 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مهندس عبدالحمید توکلی بینا همچنین به تشریح برخی از مشکلات پیش روی این پروژه از جمله مسائل مالی پرداخت و ابراز امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات تصفیه‌خانه فاضلاب قم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز با ابراز خرسندی از میزان پیشرفت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم، کیفیت و استاندارد بسیار عالی اجرای این پروژه را مورد توجه قرار داد و از آن جزو تصفیه‌خانه‌های نمونه کشور یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی و با ظرفیت 250 هزار نفر در حال ساخت است، تأکید کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه بخشی از مشکلات شهر قم درزمینه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه پساب‌های خانگی برطرف شود.

مهندس قانع تصفیه‌خانه فاضلاب قم را جزو پروژه‌های ارزان کشور دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این پروژه جزو تصفیه‌خانه نمونه و باکیفیت کشور است، با مدیریت خوبی که انجام گرفته توانسته با هزینه‌کرد و قیمت تمام‌شده بسیار مناسبی به اجرا برسد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات و چالش‌های پیش روی این پروژه پرداخت و گفت: با اقداماتی که صورت گرفت مهلت وام بانک توسعه اسلامی تمدید شد که در عملکرد پیمانکاران شبکه و تصفیه‌خانه بسیار تأثیرگذار خواهد بود ضمن اینکه باید برای تسریع در روند پرداخت‌های بانک تلاش کنیم.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت باقی‌مانده تسهیلات بانک توسعه اسلامی به منظور تکمیل و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه مدول اول، دوم و طرح اضطراری فاضلاب قم تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت‌های اجرای پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم از جمله تحریم‌ها و مسائل مالی گفت: با توجه اینکه تجهیزات این پروژه عمدتاً باید از خارج کشور وارد می‌شد بخش خصوصی و پیمانکاران مشقت زیادی در واردات این تجهیزات و حمل‌ونقل آن متحمل شدند.

قانع در پایان با اشاره به پیشرفت 96 درصدی این پروژه تأکید کرد: با وجود مشکلات و چالش‌های مختلف، با تلاش و همت قابل‌تقدیر دست‌اندرکاران این پروژه از جمله مدیران شرکت آب و فاضلاب استان قم، مجریان و پیمانکاران، تصفیه‌خانه فاضلاب قم باکیفیت بسیار خوب و مطلوبی به اجرا رسید و امیدواریم به زودی با حضور مقامات بلندپایه کشور به بهره‌برداری برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز