رئیس پلیس راه قم خبر داد

کنترل تخلفات ناوگان عمومی با بازرسان نامحسوس

۱۳۹۵/۰۱/۰۱ - ۰۸:۵۵:۴۰
کد خبر: ۳۸۵۴۶۴
کنترل تخلفات ناوگان عمومی با بازرسان نامحسوس
رئیس پلیس راه قم گفت: بازرسان نامحسوس در داخل اتوبوس ها روزانه در مسیرهای برون شهری تردد دارند و هر تخلفی از راننده ببینند برابر قانون خودرو متوقف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اردشیر جمشیدی راد در گفت وگویی اظهارداشت: مسافران ناوگان عمومی می توانند در صورت مشاهده تخلف رانندگی و یا تقدیر از راننده را با سامانه 110120 به پلیس اطلاع و در کمترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی می شود.

وی به موضوع دوربین های هوشمند در محورهای مواصلاتی اشاره کرد و افزود: دوربین های کنترل سرعت در آزادراه ها فعال هستند تخلفات رانندگی ثبت می شود.

جمشیدی گفت: این دوربین ها سرعت خودروها را ثبت و در صورت تخلف از سرعت مجاز به راننده پیامک ارسال می شود.

رئیس پلیس راه استان قم ادامه داد: توقف در سطح عبور آزاد راه ها ممنوع است اما برخی زائران و مسافران در حاشیه راه ها توقف می کنند.

وی با بیان اینکه لاین اضطراری برای توقف های اضطراری است، تصریح کرد: در آزادراه و بزرگراه توقف روی آسفالت ممنوع بوده و چنانچه خودرویی نقص فنی پیدا کرد، بایستی راننده علائم هشدار دهنده بگذارد.

جمشیدی راد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روز گذشته شاهد افزایش 28درصدی تردد خودروهای سبک وکاهش 18 درصدی خودروهای سنگین و در مجموع 18 درصد افزایش حجم تردد در محورهای مواصلاتی قم نسبت به سال گذشته بوده ایم.

وی افزود: از آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته با رعایت قوانین و مقررات توسط مردم تخلفات نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان قم افزود:در بحث تصادفات فوتی از آغاز طرح تا امروز حدود 100 درصد و در تصادفات جرحی حدود 25 درصد کاهش داشته ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم از هرگونه عجله و شتاب پرهیز کرده و با حرکت بین خطوط و عدم استفاده از تلفن همراه و حرکت غیرضروری با دنده عقب که در حال حاضر در مبادی خروجی ها خیلی زیاد رخ می دهد نسبت به رعایت قوانین و مقررات اهتمام داشته تا توسط پلیس جریمه نشوند.

جمشیدی راد در پایان به خانواده ها نیز توصیه کرد: در توقف کنار جاده ها مراقب اطفال باشند که به سطح جاده نروند تا ایام عید به کام شان تلخ نشود.

قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم –کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز