معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد

رونمایی از ۷۰ اثر ترویجی و بین المللی موسسه دارالحدیث با حضور آیت الله ری شهری

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۳:۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۱۹۱۳۹
رونمایی از ۷۰ اثر ترویجی و بین المللی موسسه دارالحدیث با حضور آیت الله ری شهری
معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث از رونمایی از ۷۰ اثر ترویجی و بین المللی موسسه دارالحدیث از جمله رونمایی آثار مکتوب، مجموعه کلیپ‌های روایت زندگی، دو پایگاه الکترونیکی و مجله معرفی و نقد کتب دینی عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا، معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث امروز در نشست خبری مراسم رونمایی آثار ترویجی و بین المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، عنوان کرد: مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در روز سه شنبه مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث هر سال در ماه مبارک رمضان یک مراسم سالانه با حضور کارکنان، اعضای هیأت علمی موسسه، دانش‌پژوهان و ... دارد که گزارش مبسوطه یک ساله در این مراسم ارائه می‌شود و پیشنهادات، چالش‌ها و نقطه نظرات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: توفیق بزرگی است که انسان در جهت نشر معارف قرآن و حدیث گام بردارد و هر کس که در این راه اقدام می‌کند، بی اجر نمی ماند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سالانه موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در ماه مبارک رمضان گفت: امسال تعداد قابل توجهی آثار ترویجی و بین المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در مراسم ضیافت ماه مبارک رمضان رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به محصولاتی که در این مراسم رونمایی می‌شود، بیان داشت: مجموعه محصولات در دو حوزه معاونت فرهنگی هنری و مدیریت امور بین الملل رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا با بیان این که هدف معاونت فرهنگی هنری دارالحدیث، ترویج و تولید آثار عمومی و ترویجی است، افزود: دانشگاه قرآن و حدیث یکی از مجموعه‌های موسسه دارالحدیث است که با هدف تربیت نیروی متخصص فعالیت می‌کند، همچنین پژوهشگاه قرآن و حدیث از دیگر بخش‌های موسسه است که آثار تخصصی تولید می‌کند.

وی ادامه داد: پژوهشگاه قرآن و حدیث از 4 پژوهشکده تشکیل شده است که دارای طرح‌های پژوهشی متعددی است که کتاب‌های تخصصی در حوزه قرآن و حدیث تولید می‌شود.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تصریح کرد: در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، تولید آثار عمومی و ترویجی برای مخاطبان عام وجود نداشت، بنابراین نیازمند این بود که مطالب علمی تخصصی این موسسه به تولید علمی برای مخاطبان عام تبدیل شود.  

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: مخاطبان عام شامل کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال هستند که تا کنون بیش از 50 اثر مکتوب توسط معاونت فرهنگی برای مخاطبان عام تولید شده است.

وی اظهار داشت: مراسم سالانه موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در روز سه شنبه (اول تیر مصادف با 15 ماه مبارک رمضان) ساعت 18 در موسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تصریح کرد: در مراسم سالانه موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، 15 اثر کتاب در حوزه کودک، 5 اثر در حوزه نوجوان و مابقی در حوزه بزرگسال رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا ادامه داد: یک رمان اسلامی در میان این آثار وجود دارد که در روز همایش رونمایی می‌شود، همچنین کتاب بزرگسال با نام «زندگی و بندگی» از جمله کتاب‌های شاخص برای اخلاق مداران است که به دو بعد دنیوی و بندگی به پیشگاه خداوند پرداخته است و رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آثار مکتوب، مجموعه کلیدهای قرآنی روایی در معاونت فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تولید می‌شود که برخی از این تیزرها در رسانه‌ها و فضاهای مجازی به صورت وسیع عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان داشت: مجموعه‌های کلیپی با عنوان «روایت زندگی» آماده رونمایی و عرضه است که در همایش، 15 کلیپ دو دقیقه‌ای عرضه می‌شود، همچنین برای نشر بیشتر این کار، پایگاه الکترونیکی با عنوان «روایت زندگی» در این روز رونمایی و راه اندازی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا با اشاره به هدف از تولید کلیپ‌های «روایت زندگی»، گفت: روزانه مشکلات اخلاقی و رفتاری عدیده ای در جامعه وجود دارد که از طریق این کلیپ‌ها یکی از معضلات اخلاقی مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اثر اجتماعی خود را داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از آثاری که توسط مدیریت بین الملل موسسه تولید شده است، راه اندازی پایگاه الکترونیکی پیامبر رحمت به زبان انگلیسی است که شخصیت پیامبر اکرم (ص) در این پایگاه معرفی می‌شود.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد: مجله عمومی معرفی و نقد کتب دینی عمومی با عنوان «سنجه» از دیگر آثار موسسه است که پیش شماره آن در نیمه ماه مبارک رمضان رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا با اشاره به هدف از تولید مجله علمی «سنجه»، تأکید کرد: ما تا کنون، معیارها و شاخص هایی که یک کتاب عمومی را ارزشمند می‌کند و انتظارات مخاطبب عام را برآورده می‌کند، در قالب یک مجله نداشتیم و این مجله گامی در جهت ارتقای تولیدات مکتوب ما در انتشارات کشور خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی سایت «پیامبر رحمت» توسط موسسه دارالحدیث، گفت: در این سایت، تلاش شده است که پیامبر اکرم به عنوان پیامبر رحمت و مهربانی که از القاب ایشان است، معرفی شود.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان داشت: شخصیت پیامبر(ص)، سخنان پیامبر (ص)، خانواده پیامبر اکرم (ص)، کتاب قرآن کریم، کتابخانه و بخش مولتی مدیا از جمله بخش‌های این سایت است.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا گفت: در مراسم سالانه موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در روز نیمه ماه مبارک رمضان، 35 اثر ترجمه شده توسط دارالحدیث، 25 عنوان اثر فارسی، دو سایت الکترونیکی «پیامبر مهربانی» و «روایت زندگی» و همچنین مجله معرفی کتب عمومی «سنجه» رونمایی می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در این مراسم که ساعت 18 در موسسه دارالحدیث برگزار می‌شود، آیت الله ری شهری، رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث سخنرانی می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز