۸۴۸۰ بانوی قمی در ۹ ماهه امسال آموزش های مهارتی را فرا گرفتند

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۳:۴۲:۲۸
کد خبر: ۵۱۰۴۷۴
۸۴۸۰ بانوی قمی در ۹ ماهه امسال آموزش های مهارتی را فرا گرفتند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، هشت هزار و 480 تن از بانوان قمی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد عطارنیا با ارائه گزارشی از عملکرد 9 ماهه امسال اظهار داشت: این تعداد از بانوان در 2 مرکز ویژه بانوان، 2 مرکز 2 منظوره و در بخش آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، بیش از 250 حرفه آموزشی را فراگرفتند.

وی این رشته ها را شامل کیف دوزی، کاربر گیاهان دارویی، قالی بافی تابلویی، برنامه نویسی linux، روبان دوزی، خوشنویسی روی سنگ های قیمتی، مهارت تشکیل تعاونی، گوهر تراشی، مهندسی در توسعه وب های interprise با net و asp، مونتاژکاری نگین های پایه دار و فلزات، توسعه دهنده WEB با PHP ، مدیر سرویس دهنده های مایکروسافت، سرمه دوزی سنتی و سایر موارد عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با اشاره به آموزش های ارائه شده در مراکز گفت: در همین راستا 2هزار و 439 تن از بانوان استان در قالب 406 هزار و 988 نفرساعت در کارگاه های ثابت شهری، 84 تن در قالب پنج هزار و 325 نفر ساعت در دوره های پیشرفته جوار دانشگاهی،351 تن در شعب شهری و 484 تن از بانوان در دوره های آموزشی بازار محور (صنایع و صنوف) شرکت کردند.

عطارنیا با اشاره به این که چهار هزار و 969 تن از زنان این استان در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای مهارت دیده اند گفت: این بانوان آموزش های مهارتی را در 157 آموزشگاه در 15رشته از قبیل امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبایی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزیینی در قالب 87حرفه آموزشی در 9 ماهه سال جاری گذراندند.

وی اظهار داشت: در بخش آموزش زنان روستایی نیز 14 هزار و 58 نفرساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان استان قم برگزار شده است که در آن 122 تن از زنان روستایی در رشته هایی نظیر امور اداری، صنایع دستی(بافت)، طراحی و دوخت و کشاورزی(امور باغی و زراعی) موفق به دریافت گواهینامه شده اند.

عطارنیا هم چنین از آموزش 31 تن از زنان در رشته های صنایع دستی (دوخت های سنتی – طلا و جواهر سازی)، صنایع نساجی و طراحی و دوخت در ندامتگاه های استان قم طی 9 امسال خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان این که کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی بهترین راهکار اشتغال زنان در جامعه است گفت: مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می‌ تواند بهره‌ گیری مفید از نیروی کار فعال جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.

عطارنیا، آموزش های فنی و حرفه ای را باعث ایجاد مشاغل گوناگون برای زنان روستایی دانست و افزود: آموزش های فنی و حرفه ای دختران روستایی در زمینه امور تولیدی، تغذیه، بهداشت و سایر فعالیت های آنان، تامین کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی در زمینه ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی است.

وی تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای دختران روستایی باعث می شود آنان به عنوان نیروی کار حال و آینده، نقش فعال تری در زمینه مشارکت در سطح جامعه ایفا نمایند، این امر در توفیق طرح های توسعه روستایی حائز اهمیت زیادی است چراکه این طرح ها نیازمند همکاری هر 2 گروه زن و مرد روستایی است و اگر فرد، در گذشته آموزش های لازم را دیده باشد، نیل به اهداف در مدت زمان کمتری صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت: افزایش درآمد خانوار، باعث می شود روستاییان به منابع بهتر و بیشتری دسترسی پیدا کنند که در گذشته از آن محروم بوده اند در نتیجه، درآمد به گونه ای عادلانه تر در این جوامع توزیع خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز