مدیرکل اجتماعی استانداری قم:

۴۰ سمن در امور خیریه قم فعالیت می‌کنند

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۰:۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۱۱۹۶۳
۴۰ سمن در امور خیریه قم فعالیت می‌کنند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: ۴۰ سازمان مردم‌نهاد در این استان در امور خیریه فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رضا ملک‌زاده گفت: ۳۰۰ سازمان مردم‌نهاد در قم فعال است که در زمینه‌هایی ازجمله محیط‌زیست، امور اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مباحث دینی و مذهبی، فرهنگ و هنر، حمایت از کودکان، حمایت از بیماران، حمایت از معلولان و امور زنان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهادی که به‌صورت خیریه فعالیت می‌کنند باید شفافیت در عملکرد داشته باشند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند و هرسال گزارش عملکرد مالی و اجرایی ارائه دهند.

وی ادامه داد: گزارش عملکرد مالی و اجرایی علاوه بر این‌که به اطلاع اعضای سازمان و جامعه می‌رسد، باید به اطلاع مراجع نظارتی که مجوز فعالیت از آن‌ها صادرشده، ارائه شود.

ملک‌زاده بیان کرد: سامانه مالی موسسه‌های خیریه در حال طراحی است که اگر اجرایی شود، همه موسسه‌های خیریه موظف هستند اطلاعات مالی خود را در این سامانه بارگذاری نمایند.

وی افزود: با فعال شدن سامانه مالی موسسه‌های خیریه، درآمد موسسه، گروه‌های هدف و نوع خدمات موسسه به جامعه به‌صورت شفاف مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با ایجاد تعاملاتی بین موسسه‌های خیریه، عملکرد آن‌ها شفاف می‌شود و درصورتی‌که فرد نیازمندی به‌صورت هم‌زمان از چند موسسه خدمات دریافت می‌کند، مشخص خواهد شد.

مدیرکل اجتماعی استانداری قم اضافه کرد: در صورت تحقق تعامل بین موسسه‌های خیریه، موسسه‌ها می‌توانند توانمندی‌های خود را در امور مختلف با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز