خداحافظی لاریجانی با صندلی سبز/ انتخابات در قم وارد فاز جدید می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۹:۰۶:۳۷
کد خبر: ۹۳۰۱۹۹
خداحافظی لاریجانی با صندلی سبز/ انتخابات در قم وارد فاز جدید می‌شود
درج خبر چند کلمه ای از علی لاریجانی در خصوص عدم حضورش در انتخابات، کافی بود که تمامی برنامه ریزی های اردوگاه اصولگرایان و اصلاح طلبان را به هم ریخته و فکرهای جدیدتری برای انتخابات اسفند امسال داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس، در سفری که به قم داشت در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرده بود که دیگر نمی خواهد کاندیدای مجلس شود و این یعنی که لاریجانی تکلیف خیلی ها را روشن کرد.

علی لاریجانی که طی سه دوره نمایندگی مردم قم به هر حال توانسته بود رای مردم را برای صندوق خود جمع آوری کند، در دوره اول نمایندگی خود به راحتی، رای اول قم را کسب کرد. در دوره دوم باز هم رای اول شد اما به سختی. در دوره سوم، احمد امیرآبادی بود که از او سبقت گرفت و لاریجانی با اختلاف توانست رای دوم مردم قم را برای خود کسب کند.

در این دوره لاریجانی که از اردوگاه اصولگرایان خود را جدا دیده بود و با توجه به اعلام زاکانی برای کاندیداتوری از استان قم و برگزاری انتخابات داخلی اصولگرایان و عدم حمایت از علی لاریجانی و حمایت از سه گزینه امیرآبادی، زاکانی و ذوالنور، به نظر می رسید که لاریجانی باید برای، رقابت در سومین نفر می جنگید که به همین دلیل تصمیم گرفت کلا کاندیدا نشود.

اگر چه وضعیت زاکانی و ذوالنور نیز هنوز معلوم نیست زیرا این دو هم مخالفان بسیاری در قم دارند، اما لاریجانی به فکر رای اول است که شاید رقابت برایش با امیرآبادی سخت باشد.

نکته دیگر، لاریجانی از تجربه علی بنایی نماینده اسبق قم نیز استفاده کرد، در جایی که بنایی یک روز رای اول قم را داشت، اما در انتخابات آخری که شرکت کرد، نفر پنجم انتخاب شد و شکست بزرگی برای وی بود و از این رو، اینبار لاریجانی با عدم حضور در رقابت انتخاباتی، اجازه نداد که تجربه تلخ بنایی برای او تکرار شود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز که طی این سال ها یار و حامی علی لاریجانی بوده است، در دوره گذشته تنها از لاریجانی حمایت کرد و شاید یکی از دلایل رای آوردن وی نیز همین بود، اما این نهاد حوزوی اینبار و قبل از نام نویسی، رسما اعلام کرده که به صورت مصداقی از هیچ گزینه ای حمایت نخواهد کرد.

حال با کنار رفتن لاریجانی از صحنه رقابت، فضای انتخابات در قم حساس تر شده و احتمال حضور افراد سرشناس جدیدتری برای حضور در انتخابات قم، دور از انتظار نیست که در آینده معلوم خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز