توصیه های بهداشتی در مقابله با آنفلوانزا /خود مراقبتی را جدی بگیرید

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۵:۱۴:۴۶
کد خبر: ۹۳۱۰۸۴
توصیه های بهداشتی در مقابله با آنفلوانزا /خود مراقبتی را جدی بگیرید
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برنامه های مراقبتی و مقابله با بیماری آنفلوانزا در دستور کار است، اما نکته اساسی رعایت نکات بهداشتی توسط خود مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر حسن ایزانلو با اشاره به گسترش آنفلوانزا در کشور گفت: از ماه ها قبل، کارها و برنامه های مراقبتی و جلوگیری از این بیماری در استان قم انجام و تلاش خواهیم کرد تا جلوی گسترش آن گرفته شود.

وی تاکید کرد: خود مردم نقش اصلی و اساسی در مقابله با این بیماری را دارند و باید با خودمراقبتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

دکتر ایزانلو تاکید کرد: ویروس آنفلوانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست های آلوده منتقل می شود و از این رو باید نهایت دقت و مراقبت را داشته باشیم.

وی گفت: از دست دادن و روبوسی کردن تا حد امکان بکاهید و با افراد بیمار به هیچ عنوان دست ندهید، همچنین در صورت داشتن هر گونه علائم سرما خوردگی به پزشک مراجعه کرده و از حضور در اجتماعات بپرهزید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دست های خود را مرتب شسته و در مدارس نیز دانش آموزان مبتلا به بیماری به هیچ عنوان تا بهبودی کامل به سر کلاس نروند.

دکتر ایزانلو مصرف مایعات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در صورت بروز علائم سرما خوردگی با مصرف مایعات و در راستا تسریع در این بیماری بکوشید و استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز