افزایش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۵۹۴۷
افزایش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خروج سامانه بارشی از استان گفت: بارش‌های سال آبی جاری (اول مهر تا ۱۰ آذر) با احتساب بارش‌های سامانه اخیر به ۱۲۴ میلیمتر رسید.

به گزارش برنا؛ مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۱۴۸ درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت از ۲۷ درصد افزایش برخوردار شده است.

او تصریح کرد: بارش‌های سال آبی استان در مدت مشابه سال گذشته ۵۰ میلیمتر و در دوره مشابه میانگین بلندمدت ۹۸ میلیمتر بوده است.

چراغپور ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد را ۲ سانتیمتر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ارتفاع برف در ارتفاعات و گردنه‌های شهرستان کوهرنگ حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر برآورد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیشترین میزان بارش چهار روز اخیر در استان را مربوط به ایستگاه لردگان با ۱۰۲ میلیمتر اعلام کرد و گفت: پس از آن کوهرنگ با ۹۵ میلیمتر بارش بیشترین بارش‌های سامانه اخیر را به خود اختصاص داده است.

چراغپور، میانگین بارش‌ها در مرکز استان طی سال آبی جاری را ۵۱.۷ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۶ درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته از ۹۶ درصد رشد برخوردار شده است.

او همچنین از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان از اواخر روز سه‌شنبه ۱۱ آذر خبر داد و افزود: اوج فعالیت این سامانه برای روز چهارشنبه به ویژه در مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این سامانه تا روز پنجشنبه در استان فعال است و اگر چه به مانند سامانه اخیر پرقدرت نیست اما در ارتفاعات در حدود ۱۰ سانتیمتر برف به همراه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز