سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد:

صادرات بالغ بر هفتاد هزار تن آبزیان در سال ۹۸

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۴۹۲۰
صادرات بالغ بر هفتاد هزار تن آبزیان در سال ۹۸
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان، از صادرات بالغ بر 70 هزار تن انواع آبزیان به ارزش گمرکی 130 میلیون دلار در سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،عبدالرسول دریایی با اشاره  به سهم 25 درصدی شیلات هرمزگان از تولیدات شیلاتی کشور گفت: خوشبختانه با وجود تحریم های ظالمانه و مشکلات و موانع تولید و صادرات به دلیل تحریم ها و دشمنی ها ،شیلات هرمزگان با همکاری بخش خصوصی توانسته صادرات قابل توجه ای با 21 درصد افزایش در تناژ صادرات نسبت به سال گذشته داشته باشد.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان 83  واحد شیلاتی در زمینه های عمل آوری ، فرآوری ، تولید کنسرو و پودر ماهی مشغول به فعالیت هستند، افزود: این مجموعه با اشتغال بالغ بر 3 هزار و 160 نفر توانسته  این میزان از صادرات و ارز آوری را به استان تخصیص دهند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان وزن خالص صادرات آبزیان را بالغ بر 70 هزار تن خواند و تصریح کرد: یال اسبی ، میگوی پرورشی ، ماهی مرکب ، ماهی خشک و سایر آبزیان را عمده آبزیان صادراتی استان هرمزگان را تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: صادرات آبزیان استان هرمزگان بیشتر شامل میگوی پرورشی، ماهیان حرام گوشت بوده که از همین حیث بسیار قابل توجه است چرا که از همه آبزیان صید شده حداکثر بهره برداری صورت میگیرد که این خود گام مفید و مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز