مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس:

بهره برداری از ۳ پروژه به ارزش ۶۰۰۰ میلیارد تومان

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۰:۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۰۶۷۲
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت:با توجه به مزین شده سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، منطقه ویژه خلیج‌فارس در تلاش است با همفکری تمامی مدیران این منطقه عظیم اقتصادی، برنامه‌ها و عملیات خود را در قالب منشور کاری، در تمامی حوزه‌ها تدوین کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،خلج طهرانی با تکیه بر اشتغال زایی بومی این مجموعه در استان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد نیروهای انسانی شرکت 588 نفر تشکیل هستند که از این تعداد، 87 نفر کارکنان رسمی و 501 نفر کارکنان قراردادی هستند باید خاطرنشان کرد که سهم قابل توجهی از نیروهای مشغول کار در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را بومیان این استان تشکیل می‌دهند و همین موضوع جای بسی خوشحالی دارد.

وی درخصوص برنامه های در دست اجرای این مجموعه چنین گفت: با تاکید و دستور جناب آقای غریب پور تکمیل زیرساخت های منطقه از جمله تسطیح سایت توسعه توسط بخش خصوصی، برون سپاری و توسعه عملیات تخلیه و بارگیری مواد معدنی و اسکله موجود، آب رسانی به شرکت ها، توسعه پست برق شهید لشکری و جذب سرمایه گذار، در اولویت برنامه های این منطقه اقتصادی در سال 99 است.

خلج طهرانی در خصوص پروژه آب به تفضیل بیان کرد: در پروژه آب، پساب شهر بندرعباس تصفیه می شود و به منطقه ویژه منتقل شده و شیرین سازی در منطقه ویژه انجام می شود، در نهایت آب برای مصرف در صنایع آماده سازی خواهد شد. ظرفیت آبرسانی این پروژه ٨٥ هزار مترمکعب در روز است. با توجه به اینکه شرکتها برای تحقق تولید ١٠ میلیون تن فولاد و دیگر صنایع در اینجا سرمایه گذاری میکنند این میزان آب نیاز هم خواهد بود. در جلساتی که در استانداری با شرکت آب و فاضلاب داشتیم به این شرکت تاکید کردند پس از راه اندازی این پروژه پساب، به صنایع غرب بندرعباس انشعاب نفروشند و آنها مکلف هستند از منطقه ویژه نیاز خود را خریداری کنند و در حقیقت منطقه ویژه تامین کننده انحصاری آب در غرب بندرعباس خواهد شد و این کار در دست اقدام است.

وی به پروژه ای دیگر اشاره کرد و گفت: موضوع توسعه پست برق شهید لشکری را نیز در دست اجرا داریم قبل از شروع سال جدید در مناقصه این پروژه را فروختیم تا بخش خصوصی برای انجام آن شروع به کار کند که در انتهای سال با شیوع بیماری کرونا ویروس همزمان شد به همین خاطر مراحل نهایی یک ماه به تعویق افتاد که انشاءالله به عقد قرارداد منتهی می شود و پروژه وارد مرحله اجرا خواهد شد. بعلاوه اینکه در راستای جذب سرمایه گذار از ابتدای سال دو کمیته واگذاری زمین برگزار کردیم که ۷ سرمایه گذار جدید مصوب شده است تا در منطقه سرمایه گذاری کنند.

خلج طهرانی به تدابیر در راستای رفع مشکل برق اشاره و خاطرنشان کرد: برای موضوع برق منطقه جلسات مستمر برگزار می شود تا نیروگاه دیگری در منطقه ویژه با همکاری شرکت انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان و جانبازان احداث شود که به تفاهم هم رسیده ایم، نیروگاه مدنظر ما ٥٥٠ مگاواتی است. پیش بینی این است که ظرف یک سال تا یکسال و نیم اولین فاز با ١٥٠ مگاوات وارد شبکه شود که با این پروژه نیاز برق منطقه مرتفع خواهد شد. در حال حاضر نیروگاه هرمز را داریم که انرژی صبا به آن اضافه خواهد شد. مشکل تامین گاز هم به لحاظ افتتاح و راه اندازی خط و ایستگاههای ۳۰ اینچ وجود ندارد و مشکل آب هم با پروژه ای که به آن اشاره کردیم رفع خواهد شد. با تمام این تدابیر زیرساختی سال ٩٩ با راهنمایی ریاست محترم هیات عامل ایمیدرو و استاندار محترم و نمایندگان دلسوز استان در مجلس برای منطقه ویژه خوب دیده می شود.

مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از رشد ۲۵۰ درصدی واگذاری زمین و رشد 50 درصدی در تشکیل جلسه کمیته تخصیص نیز خبر داد.

وی در ادامه به تشریح دستاوردهای این جلسات پرداخت و تصریح کرد: طی جلساتی که در این مدت برگزار شد 10 طرح به تصویب رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته دو جلسه با تصویب چهار طرح بوده است که می‌توان گفت موفق شده‌ایم به رشد 50 درصدی در برگزاری جلسات و همچنین رشد 250 درصدی در تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری دست یابیم.

خلج طهرانی گفت: پیش بینی ما این است که در منطقه ویژه در سال جهش تولید سه پروژه به ارزش ٦ هزار میلیارد تومان بهره برداری برسد. یکی از این موارد پروژه اسید سولفوریک مس هست که پروژه تمام شده، باید اشاره کنم مدیرعامل شرکت ملی مس با درایت و پیگیری به سرعت پروژه را جلو برد و به اتمام رساند و آماده افتتاح است. یکی دیگر از این پروژه ها گندله سازی مادکوش است، پروژه توسعه کاوه هم در مراحل نهایی است که در منطقه ویژه افتتاح خواهند شد. همچنین هتل ۵ ستاره منطقه ویژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی بازسازی کامل و در تابستان امسال با استاندارد بین المللی راه اندازی خواهد شد. بعلاوه اینکه پروژه تولید ١٠ میلیون تن فولاد هم وارد فاز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به تسهیلات استقراری در منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه عمده مسافرانی ورودی به شهر بندرعباس افردی هستند که در صنایع غرب این شهرستان فعالیت دارند برای این قشر به صرفه‌تر است که در نزدیکی محل فعالیت خود اقامت داشته باشند؛ این مسئله باعث شد تا منطقه ویژه خلیج فارس از پتاسیل بسیار خوبی برای احداث هتل و اقامتگاه بر خوردار باشد. عملیات احیا هتل بین‌المللی خلیج فارس در سه فاز تعریف شده است، فاز اول آن که راه‌اندازی سه طبقه و مشاعا ت برای بهره برداری اولیه را در برنامه دارد با پیشرفت 80 درصدی همراه بوده است و هم اکنون در مرحله اجرای دکور و تزیین قرار دارد، این سه طبقه شامل 64 اتاق هستند که امیدواریم به زودی این واحدها به بهره‌برداری برسند، ناگفته نماند همزمان با بازسازی این 64 واحد، در طبقات دیگر نیز عملیات بازسازی و تعمیرات در حال انجام است. در فاز دوم این پروژه سه طبقه بعدی را راه‌اندازی خواهد شد و فاز سوم شامل احداث یک مجتمع گردشگری که شامل سفره‌خانه سنتی، پارک بازی، پارک آبی و... است خواهد بود که با توجه به نیاز‌سنجی‌هایی که در غرب شهرستان صورت گرفت عامه مردم می‌توانند این امکانات استفاده کنند. طبق بررسی‌ سرمایه‌گذاران و با توجه اقدامات و برنامه‌هایی که قرار است در این هتل انجام شود به ویژه افتتاح فاز سوم و تاسیس مجتمع گردشگری در غرب شهرستان، مدت زمان بازگشت سرمایه اولیه این پروژه دو سال پیش‌بینی شده است. طبق برنامه‌ زمانی که سرمایه‌گذار ارائه داده بود بنا شد تا این پروژه در عید فطر سال جاری به افتتاح برسد اما شیوع بیماری کرونا خرید مصالح با را با مشکلاتی مواجه کرد و کار با توقف همراه شود و این مسئله باعث شد تا اتمام پروژه سه ماه به تاخیر افتد.

وی به استخدام و آموزش نیروهای متخصص برای کار در هتل بین‌المللی خلیج فارس اشاره و عنوان کرد: از حدود چهار ماه پیش جذب نزدیک به 80 درصد از نیروها صورت گرفته است که بالغ بر 90 درصد آن‌ها را نیروهای بومی تشکیل می‌دهند

در پروژه بازسازی هتل خلیج فارس 350 نفر مشغول به کار می شوند که در فاز اول 80 نفر و در فاز دوم برای 120 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است. همچنین در فاز سوم نیز 150 نفر دیگر به کار مشغول خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز