رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس مطرح کرد:

داوری برجسته ترین روش حل و فصل اختلافات است

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۴:۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۷۲۲۵۲
داوری برجسته ترین روش حل و فصل اختلافات است
رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: حذف تشریفات مهم ترین مزیت مرکز داوری در رسیدگی به حل اختلافات فعالان اقتصادی است و به جرات می توان گفت داوری برجسته ترین روش حل و فصل اختلافات محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، مرتضی کناری زاده امروز در نشست با رییس سازمان صنعت و معدن در خصوص ترویج داوری در حوزه اصناف و معرفی مرکز داوری که با حضور دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس و داوران همراه بود، اظهار داشت: قراردادها و معاملات تجاری، تجلی گاه دست یابی به سود به عنوان اصلی ترین هدف بازرگانان و فعالان اقتصادی هستند و بدیهی است در مسیر دستیابی به سود، معامله گران، خواسته و ناخواسته دچار ابهامات و اختلافاتی هم می شوند که مرکز داوری می تواند پروسه بسیار سریعی برای حل اختلافات فعالین اقتصادی بدور از تشریفات اداری و در کمترین زمان ممکن باشد.

وی  افزود: مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران دفتر بندرعباس تاکنون رایزنی های بسیاری در راستای نهادینه شدن شرط داوری در قراردادهای تجاری در حوزه های مختلف انجام داده است.

کناری زاده ادامه داد: مرکز داوری اتاق بازرگانی علاوه بر اینکه در کمترین زمان ممکن به پرونده های فعالان اقتصادی رسیدگی می کند و بار عظیمی را از دوش دستگاه قضایی بر می دارد تمام رای های صادره نیز پس از صدور برای تایید صحت به دیوان داوری مرکز داوری ایران  می رود که خوشبختانه تاکنون تمام آرا صادره از مرکز داوری اتاق بندرعباس به تایید این دیوان رسیده است.

وی در ادامه خواستار ترویج داوری در حوزه اصناف شد و افزود: اصناف همواره با مشکلات حقوقی عدیده ای مواجه می شوند که در این بین مرکز داوری اتاق بندرعباس می تواند با ظرفیت هایی که در خود دارد به اختلافات در حوزه اصناف رسیدگی و پرونده ها را در کمترین زمان حل و فصل نماید.

کناری زاده همچنین سرعت بالای رسیدگی، هزینه های پایین رسیدگی در مقایسه با دادگاه، تخصصی بودن رسیدگی در داوری، قطعی بودن آراء داوری و قابلیت اجرای بین المللی آراء داوری را از تنها بخشی از مزایای مرکز داوری اتاق بازرگانی عنوان کرد.

در ادامه نیز قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با استقبال از پیشنهادات مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس  در راستای ورود به اصناف، بیان داشت: ما به دنبال راه اندازی مرکز داوری اتاق اصناف بودیم که خود پروسه ای زمان بر بود و خوشبختانه با وجود چنین مرکزی در اتاق بازرگانی بندرعباس می توانیم امورات حل اختلافات حوزه اصناف را به مرکز داوری اتاق بندرعباس واگذار نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز