دومین نشست شورای ترافیک منطقه آزاد قشم در سال ۹۹ برگزار شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۷:۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۲۶۱۲
دومین نشست شورای ترافیک منطقه آزاد قشم در سال ۹۹ برگزار شد
دومین نشست اعضای شورای ترافیک منطقه آزاد قشم در سال جاری به ریاست معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور مدیران امور شهری و روستایی، دفتر فنی و طرح های عمرانی و معماری و شهرسازی سازمان و مسئولان و یا نمایندگان دستگاه های عضو این شورا روز چهارشنبه در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم محرم بهاروند معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست اقدامات زیربنایی این سازمان و صرف اعتبارات کلان درخصوص نوسازی و بازسازی راهها، معابر و ابنیه های واقع در داخل وخارج از شهرهای جزیره قشم را برای روان سازی و ایمن سازی تردد قشموندان، مسافران و گردشگران،  یک وظیفه حاکمیتی خواند و گفت: اما این به این معنی نیست که سایر دستگاه های مستقر در جزیره نسبت به جذب بودجه های دولتی مرتبط  که به عنوان سهم جزیره به صورت قانونی تخصیص یافته است، بی تفاوت باشند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت های مالی سازمان منطقه آزاد قشم که بخاطر تحریم ها و بخصوص شیوع ویروس کرونا پیش آمده است، افزود: گران شدن مصالح  ساختمانی، تجهیزات و ابزارها و وسایل مورد نیاز در راهسازی نیز به این محدودیت ها به شدت دامن زده است.

به گفته وی سازمان منطقه آزاد قشم که تاکنون جور برخی از دستگاه های مستقردر جزیره را نیز می کشیده است با شرایط پیش آمده دیگر قادر به تامین چند باره منابع برای جبران برخی خسارت ها و نیازها درسطح  جاده ها، خیابان ها و میادین در جزیره نیست.

بهاروند از اینکه برای جبران برخی خسارت ها به اموال عمومی در جاده ها بدون ارائه گزارش و معرفی مسببین آنها، از سازمان منطقه آزاد قشم تقاضای تامین اعتبار می شود، انتقاد کرد و خواستار توجه و دقت دستگاه های مسئول دراین خصوص شد.

براساس این گزارش فرج طهماسبی مدیر امور شهری و روستایی، حسین ناصری نژاد مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی و نورالله کرمی مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست آخرین اقدامات و تصمیمات این سازمان برای رفع موانع و حل مشکلات ترافیکی را در سطح شهرها و جاده های جزیره قشم تشریح کردند.

این گزارش حاکیست که برخی طرح ها و درخواست های پلیس راه قشم – لافت از قبیل تعمیر و بازسازی گاردریل اتوبان درگهان – قشم و بالعکس و رفع نقص روشنایی و تجهیزات آسیب دیده در تصادفات این محور و  پلیس راهور از قبیل مشخص شدن مسیر حرکت کامیون ها و نصب تابلوهای حاوی ممنوعیت پارک و عبور کامیون ها در معابر درون شهری، بررسی تابلوهای بلوار خلیج فارس با توجه به وقوع 85درصد تصادفات شهر قشم دراین بلوار و راه اندازی پارک آموزش ترافیک به کودکان  دراین نشست مطرح و تصمیمات مقتضی درخصوص آنها اتخاذ شد.

گفتنی است درخواست هایی از قبیل نصب تابلو پارکینگ، رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده، سنگ فرش کردن خیابان ها و نصب تابلو و سرعت گیر از سوی اداره حمل و نقل و پایانه های منطقه آزاد قشم، شهرداری قشم و اهالی محله پارک ایثار و شهرک بوستان هم در این نشست مطرح و پس از بررسی جزییات آنها برخی از پیشنهادت به تصویب شورای ترافیک منطقه آزاد قشم رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز