با حضور استاندار هرمزگان؛

عملیات اجرایی فاز نخست سد تغذیه مصنوعی دشت سیرمند شهرستان حاجی آباد آغاز شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۰۹:۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۲۷۸۶
عملیات اجرایی فاز نخست سد تغذیه مصنوعی دشت سیرمند شهرستان حاجی آباد آغاز شد
عملیات اجرایی احداث فاز نخست سد تغذیه مصنوعی دشت سیرمند شهرستان حاجی آباد که به نام شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری نامگذاری شده است، با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فریدون همتی در این آیین، گفت: این طرح با هدف تامین نیاز آب شرب، اراضی کشاورزی در حال توسعه پایین دست به مساحت 100 هکتار به منظور توسعه کشاورزی وباغات و توسعه گردشگری و تفریحی دشت سیرمند اجرا می شود.

 

وی افزود: این سد ذخیره ای با استفاده از مصالح سنگی ملاتی با ارتفاع 12 متر از بستر رودخانه به طول 60 متر و ظرفیت آبگیری 1.3 میلیون مترمکعب احداث خواهد شد.

 

استاندار خاطرنشان کرد: به علت خشکسالی و کاهش بارندگی سال های اخیر و همچنین افزایش مصرف منابع آب زیرزمینـی، تـراز سطح آب زیرزمینی دشت طی یک دوره 25 ساله، دچار 10 متر افت شده است و از آنجایی که شـغل اغلـب مردم کشاورزی است و منبع تامین آب مورد نیاز آنها و تامین آب شرب منطقه منابع آب زیرزمینی اسـت، تقویت و حفظ سفره آب زیرزمینی از اهمیت بالایی برخـوردار بـوده و بـه همـین خـاطر، طـرح تغذیـه مصنوعی دشت سیرمند به مرحله اجرا رسیده است.

 

دشت سیرمند یکی از دشت های شمالی استان هرمزگان و در 70 کیلومتری جنوب شهرستان حاجی آبـاد قرار گرفته است. 

 

روستاهای واقع در این دشت شامل سیرمند، سـردر، مزرعـه، بنـاب، تـل مـرا و پرعابـدین هستند که مجموعا یک هزار و 352نفر سکنه دارند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز