حسین معینی،کارشناس تربیت بدنی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ارتقای دانش و علم مربی گری لازمه پروش اندام

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۰۸:۴۵:۰۹
کد خبر: ۹۶۴۹۵۰
ارتقای دانش و علم مربی گری لازمه پروش اندام
حسین معینی،کارشناس تربیت بدنی در گفتگو با خبرگزاری برنا با اشاره به اهمیت علوم مربی گری و تربیت بدنی در رشته های ورزشی به ویژه پرورش اندام گفت: بدون شک ارتقای دانش و علم مربی گری لازمه پروش اندام در بندرعباس است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین معینی با اشاره به سابقه فعالیت 13 ساله خود در رشته پروش اندام و همچنین کسب عنوانین قهرمانی و مدارک مربی گری در این رشته گفت: پرورش اندام و همچنین مربی گری در این رشته نیازمند تسلط کافی بر دانش و علومی متعدد از قبیل علم تمرین، فیزیولوژی عضله، حرکات شناسی عضله، درک کردن و درست به کار کرفتن این علوم در مربی گری است.

این کارشناس تربیت بدنی افزود: مربی گری صرفا بر پایه تجربه و یا دانش های تجربی را یک صدمه و آسیب بزرگ بر بدنه پرورش اندام در بندرعباس و خواند تصریح کرد: با توجه به علاقه مندی جوانان بندرعباس و همچنین زیرساخت های که از سوی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان برای این رشته در بندرعباس فراهم شده است بدون شک پرورش اندام در این شهر نیازمند برگزاری دوره های علمی با کیفیت برای‌مربیان است.

وی تاکید کرد یک مربی سلامت باید بر دانش های حرکت شناسی، اناتومی، فیزیولوژی  و مهم تر از همه علم تغذیه اشرافیت کامل داشته باد.

معینی با بیان اینکه اگر مربی علم،دانش و تجربه لازمه را نداشته باشد بدسازی رو به بدن سوزی تبدیل می کند تصریح کرد: حتی در یکسری رشته ها مث کراس فیت و امادگی جسمانی علم تمرین و تغذیه خوب ب لازم است و تنها دانستن شکل درست حرکت کافی نیست.

حسین معینی علم تمرین را یک پروتوکل چندین بخشی خواند و  و گفت: اصول این مهم در تمامی موارد باید رعایت شود تا نتجیه درست حاصل شود.

این مربی بدنسازی و پاور لیفتینگ با بیان اینکه برخی از مربیان متاسفانه تنها برنامه های مربی های قدر و نامی کشور را کپی می کنند گفت: یقینا نظارت ورزش و جوانان  بر روی عملکرد مربیان پرورش اندام یکی از لازمه های اصلی رشته پرورش اندام در این شهراست.

وی افزود: متاسفانه  برخی از مربیان بدون اطلاع کافی از علوم تغذیه برای ورزشکاران برنامه میدهند که مشکلات فروانی را برای ورزشکار به وجود می آورد. به طور مثال برای ورزشکار دیابتی اگر مربی برنامه ایی بدون در نظر گرفتن سابقه پژشکی ،داروهای مصرفی و شاخص های قندی بدهد آسیب های جبران ناپذیری به طرف وارد می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز