تشکیل اولین شورای کودکان کشور در شیرین سو

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۲:۴۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۶۰۶۶
تشکیل اولین شورای کودکان کشور در شیرین سو
شهردار شیرین سو از برگزاری اولین دوره شورای کودکان شهر شیرین‌سو برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ سید مصطفی موسوی در آیین انتخابات اولین دوره شورای کودکان شهر شیرین سو گفت: در سال ۹۸ شهر شیرین سو به نمایندگی از شهرهای همتراز استان و پیگیری رقابتی نزدیک با سایر شهرهای استان توانست بهترین برنامه ها و با کسب امتیازات لازم جواز حضور در مرحله کشوری به منظور پایلوت شدن شهر دوستدار کودک را کسب نماید.

وی در ادامه ضمن تاکید بر نقش کودکان و نوجوانان در آینده سازی برای کشور بیان داشت وقتی از شهردوستدارکودک سخن گفته می‌شود منظور فراهم نمودن امکانات و ویژگی هایی برای زیست کودک نظیر پارکها، اماکن بازی با امنیت کافی وسائل بازی متناسب با مراحل رشد،  محل‌های عبور و مرور امن در معابر، مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت فضای آموزشی رسمی و فوق برنامه و ... می باشد.

موسوی خاطرنشان کرد در صورتی که بستر و زیرساخت شهردوستدارکودک فراهم شود گروهی متشکل از سازمان‌های مربوطه و یونیسف جهت بررسی و راستی آزمایی اعزام خواهند شد پس از پایش و در صورت معقول بودن اعتبارات از سوی یونسکو جهت اجرا و توسعه این طرح ارائه می‌شود.

 شهردار شیرین سو در ادامه بیان داشت شهرداری شیرین سو  اقدامات مختلفی را در راستای طرح شهر دوستدار کودک در شهر شیرین سو انجام داده و در دست اقدام دارد که از نمونه های آن می توان به ایمن سازی معابر، ایمن سازی و استاندارد سازی تجهیزات بازی کودکان، برگزاری مسابقات مختلف متناسب با کودکان و ... اشاره نمود.

وی با تاکید بر نقش مشورتی کودکان و نوجوانان در توسعه شهری افزود یونیسف با نگاهی انسانی به حوزه کودک در نظر دارد جامعه را به اهمیت کودک و کودکی حساس کند تا کودکان بر اساس شخصیت حقوقی و شایستگی‌ها ایشان دیده شوند و بتوانند در تصمیمات زندگی اجتماعی و سرنوشت‌ساز خود مشارکت نمایند

موسوی افزود در منشور یونیسف شورای کودکان تعریف شده که اقدام بزرگی است تا کودکان بتوانند با شرکت در این شورای و گفتگو، دیدگاه ها و تحلیل های شان را به مدیریت شهری اعلام نمایند.

موسوی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهر دوستدار کودک افزود در مجموعه مدیریت شهری شیرین سو در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدمات شهری برنامه های متنوعی را برای کودکان تدارک دیده است که یکی از آنها استفاده از توان فکری این عزیزان برای بهتر شدن زیستن کودکان است که در همین راستا انتخابات شورای کودکان در شیرین‌سو برگزار و پنج نفر از کودکان عزیز زیر ۱۸ سال به عنوان اولین شورای کودکان انتخاب شدند تا در کنار شهرداری قرار گرفته و با بهره گیری از نوع نگاه ایشان شهری زیبا را برای کودکان بسازیم

شهردار شیرین‌سو در ادامه بیان داشت در شورای کودکان افراد منتخب نقش اجرایی نداشته بلکه فقط به عنوان نمایندگان کودکان شهر دغدغه ها، نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه کودکان به مجموعه مدیریت شهری انتقال خواهند داد و شهرداری نیز تمام توان خود را برای تحقق حقوق شهروندی کودکان به کار خواهد گرفت.

سید مصطفی موسوی با تأکید بر لزوم آگاهی کودکان از حقوق خود در مدیریت شهری بیان داشت شهردوستدارکودک شهری است که در آن حقوق کودکان ارج نهاده و آن را محترم می شمارد یکی از اصول و کارهای مهمی که در دستور کار شهر دوستدار کودک میباشد آموزش کودکان و آشنایی آنها با حقوق کودک در حوزه شهر و شهروندی با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و به کارگیری اساتید مجرب در حوزه کودکان می باشد.

در ادامه خانم ضرابی زاده مدیر کل محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت شهری شیرین سو برای برگزاری شورای کودکان و ارزش نهادن به جایگاه کودکان توسط مجموعه شهرداری بیان داشت یکی از اهداف تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و نیز سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و فراهم آوردن تفریحات و بازی های سالم و ارتقاء تاب آوری کودکان در شرایط ویژه همچون دوران شوی و بیماری کرونا می باشد

وی با اشاره به مزیت های تشکیل شورای کودکان گفت شهر دوستدار کودک می‌تواند با در نظر گرفتن برنامه‌های فرهنگی همچون فرهنگ کتاب و کتابخوانی ورزش همگانی و غیره موجب رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز