وزیر نفت خبر داد:

تفاهم با سرمایه‌گذار برای توسعه پتروشیمی هگمتانه

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۰۹:۳۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۸۸۳۴
تفاهم با سرمایه‌گذار برای توسعه پتروشیمی هگمتانه
وزیر نفت از به تفاهم رسیدن با سرمایه‌گذار برای توسعه پتروشیمی هگمتانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، بیژن نامدارزنگنه صبح پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت به ویژه پتروشیمی هگمتانه به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رئیس جمهور،  با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه یک صنعت پایین دستی است، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری های نماینده همدان در مجلس این طرح گرچه طولانی شد و علت مشکلاتی بود که سرمایه گذار بخش خصوصی داشت، امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می ر سد.

وی با بیان اینکه این پتروشیمی قابلیت تولید ۴۵ هزار تن PVC گرید پزشکی را دارد که برای ساخت ادوات پزشکی مانند سرم و سرنگ مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: این طرح امکان توسعه دارد که با سرمایه گذار تفاهم شده تا خوراک تأمین کنیم و واحدی مشابه کنارش این پتروشیمی که از صنایع بسیار مهم است، احداث شود.

نامدارزنگنه خاطرنشان کرد: صنایع پتروشیمی در مبارزه با کروناویروس به ویژه برای تولید مواد ضدعفونی کننده، شوینده‌ها و اکسیژن نقش مهمی داشتند.

وی با بیان اینکه امروز سه طرح پتروشیمی افتتاح خواهد شد، مطرح کرد: پتروشیمی ایلام، هگمتانه و آذربایجان غربی از پروژه‌هایی هستند که امروز توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شوند. برای این سه پروژه حدود یک میلیارد دلار هزینه شده و قرار است سالانه بیش از پنج میلیارد دلار درآمد داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز