فرماندار همدان خبر داد:

احداث مجتمع کشاورزی قهاوند با ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۶:۴۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۰۶۳۶
احداث مجتمع کشاورزی قهاوند با ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه
فرماندار همدان از احداث مجتمع کشاورزی قهاوند با ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدعلی محمدی عصر یکشنبه در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان، اظهار داشت: این مجتمع در روستای عبدالرحیم بخش قهاوند شهرستان همدان جانمایی شده که ضمن رفع موانع پیش رو، اقدامات مناسب برای تسهیل روند اجرای پروژه نیز انجام شده است. 

وی افزود: این طرح با مشکلاتی از جمله تامین زمین و برق رسانی مواجه بود که به تازگی و با پیگیری های مستمر و همچنین همکاری دستگاه‌های متولی، مشکلات رفع و روند اجرای کار تشریع شده است. 

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این طرح اهلیت و صلاحیت لازم برای احداث این مجتمع را دارد و تمام سرمایه مورد نیاز پروژه را نیز به عنوان آورده شخصی تامین کرده و برهمین اساس در چارچوب قانون همکاری لازم برای اجرای پروژه با هدف رونق تولید و همچنین ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار در منطقه را با سرمایه گذار  خواهیم داشت. 

به گفته محمدی، در این طرح بزرگ پرورش دام و طیور و آبزیان و کشت محصولات گلخانه‌ای پیش‌بینی شده و می‌تواند برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند. 

او همچنین به ساخت واحد پرورش مرغ لاین(استاندارد) در این شهرستان خبر داد و گفت: احداث این واحد نیازمند شرایطی ویژه‌ای از نظر مکان، ارتفاع از سطح دریا و زیست محیطی است که تاکنون چند قطعه زمین انتخاب شده و در حال بررسی هستیم. 

وی تاکید کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری وزارت دفاع اجرا می‌شود و همکاری های لازم از سوی استان برای احداث آن انجام می‌شود. 

فرماندار همدان همچنین از ساخت واحد پروش مرغ تخم‌گذار در این شهرستان خبر داد و گفت: کارهای اولیه برای احداث این مرغداری ۱۰۰ هزار قطعه‌ای انجام شده و آماده جذب سرمایه‌گذار است.

محمدی به احداث گاوداری ۶ هزار راسی در منطقه قهاوند اشاره کرد و افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری شستا در حال اجرا است.

به گفته او با اجرای این طرحها شاهد تحول چشمگیری در زمینه اشتغال و تولید در شهرستان همدان خواهیم بود که بی‌تردید در رونق اقتصادی همدان تاثیر بسزایی دارد.

فرماندار همدان توجه به اشتغال و معیشت مردم را ضروری دانست و گفت: حاشیه شهر، روستاها و بخش محروم قهاوند را با اجرای طرحهای شتابنده و توسعه بخش مورد توجه قرار داده‌ایم. 

محمدی به نقش رسانه‌ها برای انعکاس خدمات و عملکرد دولت اشاره کرد و افزود: خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه مورد اعتماد نظام همواره در تصمیم گیری و تصمیم سازی یاریگر مسئولان بوده است. 

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان نیز اجرای طرحهای اثربخش در حوزه اشتغال و بهبود اوضاع کسب و کار را ارزشمند دانست و گفت: در استان همدان طرحهای ماندگاری در حال اجراست که خیر و ثمره آن برای مردم بسیار است. 

محسن فتاحی گفت: همدان دارای پتانسیل و ظرفیت های بی‌نظیری در عرصه صنعتی، کشاورزی و گردشگری است و ایرنا تمام امکانات و نیروی انسانی خود را برای انعکاس پیشرفت های صورت گرفته و خدمات ارائه شده به مردم به کار گرفته است.

او از مسئولان استان برای تقویت روحیه خودباوری و امید در بین مردم قدردانی کرد و گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا این اقدامات شایسته قدردانی است. 

فتاحی یادآوری کرد: ایرنا عملکرد دولتمردان را در قالب های متفاوت منعکس می‌کند و در زمینه تولیدات چندرسانه ای پیشرفت های خوبی در سالهای اخیر دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز