معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

خانواده‌های ۳۵۷ شهیده استان همدان تجلیل می‌شوند

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۸:۲۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۴۱۳۱
خانواده‌های ۳۵۷ شهیده استان همدان تجلیل می‌شوند
معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: از خانواده‌های ۳۵۷ شهیده و ۲۴۷ نفر از جانبازان زن این استان در نخستین کنگره ملی ارج نهادن به مقام شامخ شهدا تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ابوالفضل خلیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین کنگره ملی ۱۷ هزار بانوی شهید، جانباز و آزاده کشور با عنوان (لشکر فرشتگان) در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زن و الگوسازی و معرفی ایثارگری آنان و ثبت یاد و خاطرات آنان در تاریخ این سرزمین در دهه فجر امسال برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: استان همدان مفتخر به تقدیم ۳۵۷ شهیده و ۲۴۷ جانباز زن است که بیشتر این افراد در بمباران‌های هوایی به شهادت رسیدند.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در خصوص عناوین برنامه های اجرایی این کنگره اظهار داشت: مستندسازی و تدوین زندگی‌نامه، نام‌گذاری معابر، کاشت نهال، اجرای برنامه‌های هنری دیدار با خانواده‌های این شهدا و جانبازان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و رونمایی کتاب‌های مرتبط پیش‌بینی شده است که البته برگزاری برنامه‌ها در گرو مجوز ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

وی اظهار داشت: باید برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این یادواره تکلیف دستگاه‌ها مشخص و کمیته‌های برنامه‌ریزی و اجرایی، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات تشکیل شود.

خلیلی با بیان اینکه مهمترین ویژگی کنگره در این است که جوانان و نسل های امروزی بدانند در دوران دفاع مقدس چه گذشته و چگونه اداره شده است، ادامه داد: انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و آن همه از خود گذشتگی، فداکاری و جان فشانی که منجر به پیروزی های بزرگ سپاه اسلام شد که باید به زبان های مختلف فرهنگی و هنری بازگو شود.

وی با تاکید بر مجازی بودن این کنگره، گفت: اطلاعات کامل خانواده‌های شهدایی که قرار است در خلال برگزاری کنگره قدردانی شوند در اختیار ادارات قرار داده شود تا اداراتی که قصد تقدیر از این خانواده‌ها را دارند بدون مشکل به خانواده‌های شهدا مراجعه کنند.

خلیلی، زنان را پرچم داران اسلام و اسوه های صبر و استقامت در تمامی عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی معرفی کرد و اظهار داشت: الگوی زنان شهیده و همچنین زنان و دختران امروز جامعه حضرت فاطمه زهرا (س) و دخترش زینب کبری (س) بوده و خواهد ماند.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه زنان ایثارگر توانستند با صبر و تحمل این حماسه بزرگ را به ارمغان آورند، خاطرنشان کرد: همانگونه که در زمان دفاع مقدس همه اقشار در صحنه حضور داشتند امروز هم در نشر ترویج و توسعه گام دوم انقلاب وظیفه خود را انجام داده و این فرهنگ انسان ساز و روحیه جهادی را به نسل‌های بعد انتقال می دهیم.

خلیلی ادامه داد: زنان ایرانی همواره پا به پای مردان در صحنه های سیاسی، علمی و اجتماعی نقشی فعال و سازنده داشتند و وظیفه ما شناساندن روحیه ایثار و فداکاری آنها به نسل جوان جامعه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز