سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خبر داد:

افزایش ۲ برابری مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان همدان

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۲:۳۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۶۷۷۱
افزایش ۲ برابری مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان همدان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از افزایش 2 برابری مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد طاهری از افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش نسبی موارد بستری و افزایش قابل توجه موارد سرپایی ضرورت دارد افراد در صورت داشتن علامت و سابقه مواجهه با افراد مبتلا به کووید ۱۹ حتما به مراکز منتخب بهداشتی و یا پزشک مراجعه کنند.

وی با تاکید به اینکه مراجعه به موقع به مراکز درمانی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در تشخیص و درمان به موقع موثر باشد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک به مدت دو هفته برای تمام افرادی که سابقه مسافرت، دید و بازدید و شرکت در اجتماعات را دارند به عنوان مسوولیت اجتماعی در پیشگیری از تداوم زنجیره انتقال بیماری لازم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود و نگرانی در انتقال بیماری مربوط به ادارات است عنوان کرد: کارکنان و مسوولان ادارات دولتی و خصوصی به احتمال قوی باعث ایجاد خوشه‌های بیماری خواهند شد که حتما می‌طلبد دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه رستوران‌ها و مراکز مشابه به دلیل شلوغی در ایام نوروز می‌توانند خطر انتقال بالایی از بیماری را داشته باشند؛ از مردم خواست حتما از غذاهای بیرون‌بر استفاده کنند.

طاهری با اشاره به اهمیت تداوم طرح تشدید نظارت بر اماکن مختلف گفت: انتشار کرونا در شرایط فعلی به صورت خوشه‌ای و در مکان و مراکز خاص نیز مورد توجه است و مراقبت از وقوع موارد جدید و مداخله بر قطع زنجیره انتقال ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا و یک مورد فوتی در استان ثبت شده است افزود: تعداد موارد مثبت ابتلا به ۱۰ هزار و ۷۱۸ مورد و موارد فوتی یک هزار و ۵۶۰ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با ابراز نگرانی از تعداد مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان که روز گذشته به ۴۴۶ مورد رسیده و قبلا ۲۷۰ مورد بوده است افزود: زنگ خطری است که صد درصد تعداد مراجعات افزایش یافته و احتمال افزایش تعداد موارد مرگ و میر در روزهای آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه شب گذشته متاسفانه ۵۰ نفر بلافاصله در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند گفت: ۱۲ نفر به ICU منتقل شده‌اند و حال ۲۹ نفر نیز وخیم است.

طاهری با اشاره به اینکه امیدوارم مردم  رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند و دید و بازدیدها، مسافرت‌ها و برگزاری مراسمات را تا کنترل این بیماری نداشته باشد، خواستار توجه به این مسئله شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز