مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

آزمایش کووید ۱۹ در پنج مرکز بهداشت منتخب شهر همدان انجام می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۰۹:۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۱۲۳۹
آزمایش کووید ۱۹ در پنج مرکز بهداشت منتخب شهر همدان انجام می‌شود
مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: پنج مرکز بهداشتی منتخب در این شهر آزمایش مربوط به ویروس کرونا را انجام می دهند اما درصد بالایی از شهروندان تنها به مرکز منطقه دیباج مراجعه می کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مرضیه ارجمندیان با اعلام این خبر، افزود: این مراکز منتخب شامل مرکز بهداشتی مدرس، ولیعصر(عج)، امام حسین(ع) در منطقه خضر، منطقه دیباج و مرکز بهداشت شهرک شهید آیت الله مدنی است.

وی اظهار کرد: این مراکز با توجه به جغرافیای جمعیتی و پراکنش ساکنان شهر انتخاب شده تا شهروندان به سهولت برای انجام تست کرونا به نزدیکترین مرکز سلامت در منطقه زندگی خود مراجعه کنند.

مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود فعالیت این مراکز، شاهد افزایش بار مراجعه شهروندان به مرکز بهداشتی دیباج هستیم به گونه ای که روزانه حدود ۲۹۰ نفر به این مرکز مراجعه می کنند در حالیکه شمار مراجعه کنندگان به دیگر مراکز از ۶۰ نفر تجاوز نمی کند.

ارجمندیان افزود: با وجود افزایش ۲ برابری شمار نیروهای مستقر در مرکز بهداشتی دیباج، اما تعداد مراجعه کنندگان بسیار بیشتر از حد معمول است که این رویه علاوه بر اتلاف وقت مراجعه کنندگان، با توجه به محدودیت فضا موجب انتقال ویروس به افراد سالم نیز می شود.

وی بیان کرد: در صورت مراجعه بیماران به مراکز بهداشتی محل سکونت خود دیگر مجبور به تحمل سختی راه برای تردد تا منطقه دیباج و حضور در صفوف طولانی برای رسیدن نوبت و اتلاف وقت نمی شوند و خدمات بهتری نیز دریافت می کنند.

مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: میزان مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب تست کووید ۱۹ نسبت به روزهای پایانی اسفند سال گذشته سه تا چهار برابر افزایش یافته و نتیجه تست بیش از ۷۰ درصد بیماران مثبت است.

دکتر ارجمندیان از شهروندان خواست در صورت داشتن علائمی نظیر تب و مشکلات تنفسی به نزدیکترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند.

به گفته وی، تست پی.سی.آر و رپید تست برای همه کسانی که دارای علائم هستند الزامی نیست و مراقبت‌های اولیه، درمان سرپایی و اجتناب از حضور در اجتماعات، تأثیر بیشتری در ممانعت از روند ابتلای افراد دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز