رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودرآهنگ:

فاز اول ساماندهی روستای گردشگری علیصدر اجرا شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۰۸:۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۹۳۳۰
فاز اول ساماندهی روستای گردشگری علیصدر اجرا شده است
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودرآهنگ، گفت: فاز اول ساماندهی روستای گردشگری علیصدر اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهدی غلامی در بازدید از پروژه ساماندهی روستای گردشگری علیصدر، گفت: قمقمه سفالی منقوش که در سال ۱۳۷۳ از دهانه غار علیصدر کشف شد، به شماره ۱۷۵۴ با نظر شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی ثبت شده که این موضوع هفته گذشته به صورت رسمی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: این قمقمه سفالی با نقوش هندسی و گیاهی به صورت نقش کنده و  نقوش هندسی خورشید تزیین شده که دارای دو دسته قرینه است که یکی از دسته ها شکسته و جای آن کاملا مشخص است.

به گفته وی، قدمت این قمقمه مربوط به دوره سلجوقی ایلخانی است و کشف این اثر نشان می دهد که در زمان های گذشته از غار به عنوان آب انبار، پناهگاه ، تفریحگاه و حتی به صورت یخچال طبیعی از سوی اهالی منطقه استفاده می شده است.

اجرای فاز اول جداره‌سازی، کف‌سازی و روشنایی معابر روستای علیصدر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودرآهنگ همچنین گفت که فاز اول پروژه جداره‌سازی، کف‌سازی و روشنایی معابر روستای علیصدر در راستای طرح گردشگری مجموعه تفریحی غار علیصدر اجرا شد.

غلامی افزود: به همین منظور و برای اجرای فاز اول این طرح و الگوسازی و زیباسازی معابر در روستای گردشگری علیصدر، هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه روستای علیصدر یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان کبودرآهنگ است که سالانه شاهد حضور گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای بازدید از منطقه و غار آبی علیصدر است، اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ پروژه جداره‌سازی و کف‌سازی کوچه گلستان در داخل روستای علیصدر به عنوان الگو  برای زیباسازی روستاهای گردشگری آغاز شده است.

وی افزود: در این کوچه که به طول ۳۱۰ متر جداره‌سازی و کف‌سازی انجام شده، تعداد ۳۱ عدد تیر چراغ برق و هفت عدد چراغ سردری نیز نصب شده است.

غلامی افزود: روستای هدف گردشگری علیصدر ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری منطقه دارد به نحوری که این روستا محور توسعه گردشگری شهرستان کبودرآهنگ است.

او گفت: در ضوابط عرصه و حریم غارعلیصدر به رعایت معماری سنتی و استفاده از مصالح بومی و سنتی در جداره‌سازی و کف‌سازی تاکید شده که رعایت این نکته موجب زیبا سازی و رضایت مسافران از حضور و تفریح در روستای گردشگری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز