همزمان با دهه امامت و ولایت؛

پرچم مزین به نام امام علی (ع) بر فراز شهر همدان به اهتزاز در آمد

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۱۰:۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۹۷۷۹
پرچم مزین به نام امام علی (ع) بر فراز شهر همدان به اهتزاز  در آمد
همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک امامت و ولایت در شب عید قربان مراسم اهتزاز پرچم مزین به نام مبارک امام علی (ع) در میدان پژوهش شهر همدان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک شهرداری همدان  ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک امامت و ولایت گفت اعیاد قربان و غدیر از بزرگترین اعیاد شیعیان است و احادیث بسیاری درباره عظمت این اعیاد وجود دارد که خوشبختانه مدیریت شهری طی سالیان اخیر توجه ویژه ای به این موضوع داشته است و شهرداری منطقه یک علاوه بر اقدامات عمرانی که در سطح شهر انجام می دهد به دنبال تعظیم شعائر دینی در مناسبتهای مختلف مذهبی است.

photo_۲۰۲۱-۰۷-۲۱_۰۲-۲۴-۱۵

وی با بیان اینکه متاسفانه طی سالیان اخیر با توجه به همه گیری شیوع ویروس کرونا و لزوم سلامت شهروندان امکان برگزاری جشن های بزرگ وجود نداشته است افزود مجموعه شهرداری منطقه یک سعی دارد تا با اجرای برنامه های متنوع دیگر و ارج نهادن هرچه بیشتر به این اعیاد روحیه شادابی و معنویت را در جامعه به بهترین شکل رواج دهد.

مدیر منطقه یک با بیان اینکه برنامه اهتزاز پرچم مزین به نام مبارک امام علی (ع) به عنوان آغاز برنامه های این اعیاد بزرگ است گفت این پرچم که ابعادی ۱۵۰ متر مربعی دارد تا اتمام دهه امامت و ولایت بر فراز شهر همدان در اهتزاز است.

همچنین وی با بیان اینکه توجه به فضاسازی شهری در منظر شهروندان همدانی از جایگاه به سزایی برخوردار است، افزود: قبل از آغاز ایام دهه ولایت و امامت به صورت گسترده ای نسبت به آذین بندی سطح منطقه با نصب بیش از هزار پرچم و ریسه اقدام کردیم تا شهروندان با گذر از معابر و میادین شهر بزرگی این اعیاد رو احساس کنند.

دهبانی صابر یکی از اقدمات مهم شهرداری منطقه یک در سال جاری را چاپ و نصب بنرهایی با مضامین القاب حضرت علی (ع) و احادیث پیامبر اکبر درباره امیر المومنین جهت شناخت هرچه بیشتر شهروندان عزیز از این واقعه بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد تا شهروندان همانند سال گذشته نیز بازخورد خوبی از این اقدام داشته باشند.

photo_۲۰۲۱-۰۷-۲۱_۰۲-۲۴-۰۰

مدیر منطقه یک از دیگر برنامه های این منطقه را برگزاری جشن های مختلف خودرویی در سطح محلات دانست و همچنین عنوان کرد یکی از سنت های حسنه که در عید غدیر وجود دارد اطعام مومنین است که روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد و در سالجاری نیز بیش از دو هزار غذا تهیه و تدارک شده است تا در این عید بزرگ توزیع شود.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این مراسم عنوان کرد عید غدیر یکی از اعیاد مهم و با عظمت شیعه محسوب میشود که به نوعی باعث اتصال جریان نبوت به موضوع امامت شده و جریان انبیا را تدام بخشیده است.

photo_۲۰۲۱-۰۷-۲۰_۲۳-۱۲-۱۴

محمد هادی نظیری در ادامه افزود: همواره در طول تاریخ جریان بزرگ غدیر مورد کم لطفی و کم و کاست واقع شده است و امیدواریم با تلاشی که در جریان سازی این واقعه بزرگ صورت می پذیرد شهروندان هرچه بیشتر با وقایع روز غدیر آشنا شوند.

نظیری با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری منجمله شهرداری منطقه یک همواره مشارکتی فعال در امور دینی و مذهبی دارد و خاطر نشان کرد: اهتزاز پرچم مزین به نام امیرالمومنین در میدان پژوهش نشان دهنده جایگاه با ارزش امور فرهنگی و دینی در سیاست های برنامه ریزی مدیران این نهادها دارد و بایستی از تمامی مدیران و دست اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز