سرانه نمازخانه مدارس همدان از میانگین کشوری پایین تر است

۱۳۹۴/۱۰/۰۶ - ۱۲:۳۸:۵۵
کد خبر: ۳۵۴۲۳۹
سرانه نمازخانه مدارس همدان از میانگین کشوری پایین تر است
تجری با بیان اینکه سرانه نمازخانه مدارس باید نیم متر باشد، گفت: این در حالیست که سرانه نمازخانه مدارس استان همدان ۴۰ سانتی متر و از میانیگن کشوری پایین تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  رئیس گروه قرآن، نماز و عترت آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: در حال حاضر مدارس استان همدان یک هزار و 500 نمازخانه دارد که از این تعداد یک هزار و 200 نمازخانه مستقل و چندمنظوره و مابقی کلاسی است.

 

وی از حضور 500 ائمه جماعات در نماز خانه مدارس استان خبرداد و افزود: همچنین 800 نماز جماعات توسط امام جماعت فرهنگی اقامه می شود.

 

وی با بیان اینکه 500-600 آموزشگاه ها بدون نمازخانه هستند، تصریح کرد: سرانه نمازخانه برای هر دانش آموز نیم متر مربع باید باشد که این میزان در استان همدان 40 سانتی متر است .

 

تجری بابیان اینکه مسئولان در راستای ترویج نماز در استان تلاش می کنند، اظهار داشت: رشد و تکامل نمازخانه ها و مساجد و ترویج امر نورانی نماز نشان دهنده همدلی و هم زبانی مسئولان است.

 

رئیس گروه قرآن، نماز و عترت آموزش‌وپرورش استان همدان بیان داشت: همچنین تأکید آموزش و پرورش در حوزه قرآن بر توسعه فعالیت‌های حفظ و قرائت قرآن است که می‌تواند حفظ کل قرآن یا حفظ موضوعی آیات قرآن از سوی دانش‌آموزان باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع موفقیت در حوزه تربیت نسل حاضر و نسل‌های آینده در گرو توجه به تربیت دینی فرزندان است که همراهی مردم، مسئولان و خانواده‌ها را می‌طلبد.

 

وی گفت: همراه با رشد و تحول فناوری ها اگر زیرساخت های فرهنگی ما کامل و حساب شده و دارای استحکام نباشد دچار آسیب هایی خواهیم شد که برای حفظ دانش آموزان از این آسیب ها یکی از بهترین وسیله ها توسل به قرآن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز