آیین نوروزگاه در ۹ شهر استان برگزار می شود

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۸:۲۱:۴۲
کد خبر: ۸۲۴۵۰۹
آیین نوروزگاه در ۹ شهر استان برگزار می شود
علی خاکسار گفت: آیین نوروزگاه در 9 شهر استان برگزار و 520 برنامه متنوع فرهنگی و هنری با محوریت سنت و آداب و رسوم عید نوروز در این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: نمایش های ننه سرما، قاشق زنی، سیاه بازی، شال اندازی، بازارچه صنایع دستی و سوغات، جشنواره اقوام، غرفه باستان شناسی کودک، موسیقی محلی، بازیهای بومی، جشنواره پخت غذای سنتی و مسابقه هفت سین برخی از رویدادهای نوروزگاه ها در ایام نوروز است.

وی اضافه کرد: نوروزگاه های همدان در آرامگاه بوعلی، ورودی آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و پیاده راه بوعلی با هنرنمایی جمعی از هنرمندان برگزار می شود.

خاکسار افزود: آیین نوروزگاه در همدان با کارناوال شادی در صبح روز 29 اسفند آغاز و در عصر همین روز ویژه برنامه افتتاحیه در آرامگاه بابا طاهر با حضور مردم برنامه ریزی شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: برنامه های نوروزگاه در شهرهای نهاوند، اسدآباد، ملایر، تویسرکان، کبودرآهنگ، رزن، لالجین و فامنین در روستاهای گردشگری و بناهای تاریخی و اماکن تفریحی برای مسافران نوروزی اجرا می شود.

خاکسار با اشاره به اینکه برای سومین سال پیاپی نوروزگاه در این استان برپا می شود، خاطرنشان کرد: این آیین با هدف معرفی میراث ناملموس همدان و پاسداشت آیین‌های سنتی و آداب و رسوم نوروز برگزار و از 29 اسفند تا 13 فروردین پذیرای علاقه مندان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز