یادداشت معاون وزیر ورزش به مناسبت سالگرد تاسیس موزه ملی ورزش

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۲۱:۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۴۱۰۸
یادداشت معاون وزیر ورزش به مناسبت سالگرد تاسیس موزه ملی ورزش
موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک در مراسم یکسالگی خود میزبان جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ایران بود تا ضمن مرور یکسال فعالیت و تلاش انجام شده در این زمینه، فرصتی برای اهدای آثار موزه ای ورزشکاران و قهرمانان و رونمایی از وصیت نامه جهان پهلوان تختی و تجلیل از سه قهرمان سرشناس سال های دور ورزش آقایان عسگری، نصیری، و زهتاب فراهم شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به مناسبت اولین سالگرد تاسیس موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک یادداشتی را نوشت.

امروز شاهد لبخندی از رضایت در چهره اهالی دیروز و امروز ورزش بودیم. رضایت از جبران یک خلاء اساسی در حوزه فرهنگی و تاریخی ورزش که حسرت نداشتن آن به بیش از ٢٠ سال رسیده بود.

با توجه به سابقه تاریخی و کهن ورزش در ایران و افتخارات ریز و درشت قهرمانان ورزشی کشورمان در عرصه های ملی و بین المللی، ضرورت ایجاد موزه ورزش در سال های دور به إثبات رسیده بود لکن طی فاصله قابل توجه وعده ایجاد موزه تا عمل به اجرای آن، دغدغه ای بود که سال ها ذهن ورزشی ها را اشغال کرده اما هیچگاه به سرانجام نرسیده بود تا این که در یک حرکت هماهنگ و با اراده ای محکم با محوریت کمیته ملی المپیک و حمایت و همراهی تنگاتنگ وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک و مشارکت فدراسیون های ورزشی و قهرمانان و پیش کسوتان ورزش این مهم به سرانجام رسید و درب موزه بر روی اهالی و علاقمندان ورزش ایران باز شد تا ضمن انعکاس افتخارات ورزش، گنجینه ای برای تجمیع یادمان های ارزشمند ورزشی ایران برای همیشه ایجاد شود.

حق مطلب آن است که باید سپاسگزار تمامی کسانی باشیم که این چراغ فروزان را روشن کرده و رؤیای موزه را به واقعیت تبدیل کردند و در بین همه زحمت کشان و تلاش گران این عرصه باید از نام دکتر صالحی امیری ریٔیس محترم کمیته المپیک به سادگی عبور نکنیم که با تمام توان به اجرای این طرح فرهنگی فاخر همت گماشت تا موزه به افتتاح در نیمه رمضان سال گذشته و مراسم یکسالگی در امروز برسد.

به یقین اهالی ورزش ایران قدردان زحمات ایشان و حمایت های بیدریغ وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی پارالمپیک بوده و خواهند بود.

عبدالحمید احمدی

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز