آبی‌ها روزی هفتم مرداد را جشن می‌گیرند؛

تصویری تماشایی از تیم کهکشانی استقلال در راه قهرمانی آسیا/ ببینید

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۱:۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۵۹۱۶
تصویری تماشایی از تیم کهکشانی استقلال در راه قهرمانی آسیا/ ببینید
هفتم مرداد از روزهای خاص و فراموش نشدنی در تقویم باشگاه استقلال تهران به شمار می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفتم مرداد از روزهای خاص و فراموش نشدنی در تقویم باشگاه استقلال تهران به شمار می‌رود؛ روزی که دومین ستاره روی پیراهن آبی‌ها نقش بست. روزی که کاپیتان شاهین بیانی دومین جام آسیایی را برای نه استقلال بلکه برای فوتبال ایران بالای سر برد. موفقیتی بزرگ که هر ساله AFC آن را یادآوری می‌کند و از تمایزهای اصلی آبی‌پوشان با سایر تیم‌های ایرانی است.

تیم فوتبال استقلال با هدایت مرحوم منصور پورحیدری و کمک‌های پرویز مظلومی و مرحوم بونژاک برای اردوی آماده سازی خود پیش از سفر به بنگلادش راهی سالار دره ساری شد.

در مرحله گروهی، تیم فوتبال استقلال با تیم‌های ۲۵ آوریل کره شمالی، محمدان بنگلادش، تای فارمرز بانک تایلند هم گروه بود که عملا تیم ملی کشورشان بودند و حداقل ۷ ملی‌پوش در ترکیب خود داشتند.

تیم استقلال در این رقابت‌ها از دو بازیکن کمکی هم بهره می‌برد. سید مهدی ابطحی و سیدعلی افتخاری دو بازیکن کمکی استقلال بودند.

استقلال در گام نخست برابر تیم ۲۵ آوریل به میدان رفت. برای استقلال در آن بازی احمدرضا عابدزاده، شاهین بیانی، فرشاد فلاحت زاده، رضا حسن زاده( مسعود غفوری های اصل ۸۷)، صادق ورمزیار، مهدی فنونی زاده، سید مهدی ابطحی،  شاهرخ بیانی، عباس سرخاب و صمد مرفاوی به میدان رفتند.

استقلال در حالی که یک بر صفر از حریفش عقب بود، با گل‌های مرفاوی و سرخاب، دو بر یک برنده آن بازی شد.

در بازی دوم تیم استقلال به مصاف نماینده تایلند رفت که در دوران کوتاه فعالیتش دو بار قهرمان آسیا شد. آن‌ها سه سال بعد از قهرمان استقلال، دو بار به صورت پیاپی قهرمان آسیا شدند.

آبی‌ها در آن مسابقه هم با دو گل مرفاوی پیروز شدند تا با ۴ امتیاز صعودشان را قطعی کنند. (در آن دوره تیم پیروز ۲ امتیاز کسب می‌کرد)

در بازی آخر استقلال با تیم محمدان که میزبان مسابقات بود باید رقابت می‌کرد. هدایت تیم بنگلادشی را مرحوم حجازی برعهده داشت. در نهایت با وجود حمایت گسترده هواداران بنگلادشی از این تیم، بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. برای استقلال رضا نعلچگر گلزنی کرد. با این نتیجه استقلال و ۲۵ آوریل راهی مرحله بعدی شدند.

شاگردان مرحوم پورحیدری در مرحله نیمه نهایی به مصاف پلیتا جایا اندونزی رفتند و با گل‌های عباس سرخاب و شاهرخ بیانی این تیم را شکست دادند. گل سرخاب به این تیم، زیباترین گل مسابقات لقب گرفت.

اما در فینال تیم با انگیزه مرحوم پورحیدری موفق شد تا مدافع قهرمانی یعنی تیم لیائونینگ چین را شکست دهد. استقلال در آن بازی بر خلاف اکثر بازی‌های خود با ترکیب ۲-۴-۴ وارد زمین شد.

در آن بازی استقلال با ترکیب، احمدرضا عابدزاده، امیر موسوی‌نیا، رضا حسن‌زاده، شاهین بیانی، صادق ورمزیار، مهدی فنونی‌زاده، مجید نامجو مطلق، امیر قلعه‌نویی، شاهرخ بیانی، عباس سرخاب و صمد مرفاوی به میدان رفت.

در این مصاف سخت استقلال با گل‌های رضا حسن‌زاده و صمد مرفاوی موفق شد دو بر یک حریف خود را شکست دهد و دومین ستاره آسیایی خود را هم بدست آورد.

 

 

7777

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز