فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

برخی مدیران را باید از فضای مجازی جمع کرد/ دست دلال‌ها را کوتاه کنید/ فوتبال ایران مثل بازار شام شده است!

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۹:۴۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۲۴۳۵
برخی مدیران را باید از فضای مجازی جمع کرد/ دست دلال‌ها را کوتاه کنید/ فوتبال ایران مثل بازار شام شده است!
بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتور گفت: تا زمانی که دست دلالان از فوتبال قطع نشود و مدیران کاربلد در باشگاه‌ها مدیریت نکنند اوضاع از اینی هم که هست بدتر خواهد شد.

فرشید طالبی، مهاجم و مدافع اسبق تیم‌های فجرسپاسی، ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتور، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با انتقاد از شرایط موجود در فوتبال ایران اظهار داشت: متاسفانه اوضاع مدیریت در فوتبال ایران اصلا مناسب و در شان کشور ما نیست. قراردادها مشکلات زیادی دارند و این نشان می‌دهد دلال‌ها تا چه اندازه به فوتبال نفوذ کرده‌اند. وقتی از دلال‌ها حرف می‌زنیم منظورمان افراد مشخصی نیست چراکه در شرایط فعلی حتی برخی از مدیران و مربیان هم کاسه دلالی به دست گرفته‌اند و دارند تیشه به ریشه فوتبال می‌زنند. وقتی یک باشگاه معتبر مثل ذوب‌آهن با مربی ناکام خارجی که کارنامه‌اش هیچ جای دفاعی ندارد برای 6 بازی قرارداد می‌بندد کاملا مشخص است که پای دلال به میان آمده. اگر بوناچیچ خوب بود چرا با او با قرارداد طولانی نبستید؟ اگر هم ضعیف بود اصلا چرا او را به ایران آوردید؟

او ادامه داد: چرا بازیکنی که مثلا سابقه ملی دارد باید یک سال روی نیمکت سپاهان بنشیند و میلیاردی هم پول بگیرد؟ آیا واضح نیست که دلال‌ها به میان آمده‌اند و در تمام باشگاه‌های فوتبال ایران نفوذ کرده‌اند؟ تا وقتی که مدیریت ناکارآمد باشد و از افراد سطح پائین استفاده شود هیچ اتفاق خوبی در فوتبال ایران رخ نخواهد داد. فوتبال ایران به مدیران کارآمد نیاز دارد چون یک مدیر است که برای باشگاه ساختار تعریف و مسیر را مشخص می‌کند.

طالبی با انتقاد از رفتار برخی مدیران باشگاهی افزود: زمانی می گفتند باید بازیکنان را از فضای مجازی و انجام مصاحبه‌های کاذب و جنجالی دور کرد. به نظر من در شرایط فعلی این مدیران هستند که باید از فضای مجازی دور شده و ممنوع‌المصاحبه شوند. برخی از مدیران تازه وارد به فوتبال تنها هدفی که دارند این است که در معرض دید باشند و همه جا درباره آنها حرف زده شود وگرنه نه مدیریت بلدند و نه دل‌شان برای فوتبال می‌سوزد. وقتی زمام کار به دست افراد کوچک و سطح پائین بیفتد اوضاع می‌شود همین بلبشویی که در فوتبال ایران می‌بینیم. آقایان خودشان حرفه‌ای نیستند اما از فوتبالیست‌ها توقع حرفه‌ای بودن دارند.

او با بیان اینکه باید دست دلالان از فوتبال کوتاه شود، گفت: در لیگ نوزدهم 39 مربی جابجا شدند. این آمار در دنیا بی‌سابقه است. فوتبال ایران مثل بازار شام شده که همه می‌خواهند جنس‌هایشان را به دیگران غالب کنند. دلال‌ها هم دقیقا همین کار را در لیگ سال گذشته انجام دادند و شاهد چرخش مربیان ناکام بین باشگاه‌ها بودیم. جابجایی‌های مربیان در لیگ نوزدهم به اندازه‌ای زیاد بود که من فکر می‌کنم برخی مربیان مدام در حال پرواز از این شهر به آن شهر بودند. تا زمانی هم که دست دلالان از فوتبال قطع نشود و مدیران کاربلد در باشگاه ها مدیریت نکنند اوضاع از اینی هم که هست بدتر خواهد شد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز