ماجراجویی ژنرال در سیرجان؛

قرارداد چند میلیاردی بدون انتظار قهرمانی

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۰۹:۰۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۳۹۰۲
قرارداد چند میلیاردی بدون انتظار قهرمانی
قطعا کسی از امیر قلعه‌نویی انتظار قهرمانی با گل‌گهر در فوتبال ایران را ندارد و حتی اگر موفق به کسب سهمیه آسیایی هم نشود مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ امیر قلعه‌نویی در حالی که به نظر می‌رسید یک فصل به خودش استراحت دهد در تصمیمی عجیب جانشین مجید جلالی در گل‌گهر سیرجان شد.

قلعه‌نویی که در اواسط لیگ نوزدهم به دلیل ناراحتی قلبی راهی بیمارستان شد، باید به توصیه پزشکان از تنش و استرس دوری کند اما او ترجیح داد همچنان به حضور در سطح اول فوتبال ایران ادامه دهد.

سرمربی سابق سپاهان که تا همین چند روز پیش یکی از گزینه‌های احتمالی سرمربیگری در استقلال بود، درست در روزی که آبی‌پوشان در فینال جام حذفی به میدان رفتند، با مسئولان گل‌گهر به توافق رسید تا ماجراجویی جدیدی را در سیرجان تجربه کند.

از آخرین قهرمانی پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر که با استقلال رقم خورد، 6 سال گذشته است. امیر بعد از قهرمانی با استقلال و دو سال ناکامی به همراه این تیم، از جمع آبی‌های پایتخت جدا شد. او در سال‌های اخیر سرمربیگری در تیم‌های تراکتورسازی، ذوب‌آهن و سپاهان را تجربه کرد اما نتوانست با هیچ‌کدام از این تیم‌ها قهرمان لیگ برتر شود. البته قلعه‌نویی در سال های اخیر نشان داده که متخصص ارتقای رتبه تیم‌هایی است که هدایت آنها را برعهده می‌گیرد.

امیر در سال 94 تراکتوری را که در نیم فصل اول به رده یازدهم رسیده بود در پایان فصل به رده چهارم رساند. ذوب‌آهن که چهارم شده بود را در پایان لیگ هفدهم نایب قهرمان کرد و در نهایت سپاهان را در لیگ هجدهم در حالی تحویل گرفت که تیم سال قبل چهاردهم شده بود اما او در نهایت تیم را به رتبه دوم رساند. قلعه‌نویی در ابتدای لیگ نوزدهم با تیم قدرتمند و پر از ستاره‌ای که بست، داعیه قهرمانی داشت و هنگامی که رویای قهرمانی برباد رفت، دیگر نتوانست واکنش‌های تند و انتقادهای بی‌شمار رسانه‌های اصفهانی را تحمل کند و قبل از اینکه لیگ به پایان برسد از سرمربیگری سپاهان استعفا کرد.

باوجود اینکه به نظر می‌رسید بیماری قلبی باعث شود قلعه‌نویی یک فصل به خودش استراحت دهد اما این مربی پرافتخار ناگهان تصمیم گرفت به سیرجان برود.این اتفاق درحالی رخ داد که برخی از رسانه‌ها بازگشت او به استقلال را گمانه‌زنی می‌کردند اما ژنرال سابق فوتبال ایران نشان داد باهوش‌تر از این حرف‌هاست که در شرایط نه چندان خوب این روزهای استقلال هوای بازگشت به جمع آبی‌های پایتخت را داشته باشد.

امیر، گل‌گهر را برای سرمربیگری در فصل آینده فوتبال ایران انتخاب کرده که داعیه قهرمانی ندارد و همین که بتواند در پایان فصل در رتبه‌ای تک رقمی قرار بگیرد برایش نشانه موفقیت است.

قلعه‌نویی که می‌توانست ذوب‌آهن را به عنوان یک تیم باتجربه که قبلا با آن کار کرده و به نظر برای موفقیت مطمئن‌تر به نظر می رسید برای فصل آینده انتخاب کند، اما تصمیم گرفت یک چالش متفاوت را با تیمی که تازه در فوتبال ایران مطرح شده و از نظر مالی هم شرایط بسیار خوبی دارد، تجربه کند.

قطعا کسی از قلعه‌نویی انتظار قهرمانی با گل‌گهر در فوتبال ایران را ندارد و حتی اگر موفق به کسب سهمیه آسیایی هم نشود مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد. بنابراین کاملا مشخص است امیر انتخاب هوشمندانه‌ای برای لیگ بیستم داشته خصوصا اینکه قراردادی چند میلیاردی پیش روی او برای امضا آماده است. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز