گزارش ورزشی هفته؛

میزبانی هندبال جوانان آسیا، فرصتی طلایی برای ایران/ رسیدن به موفقیت دور از دسترس نخواهد بود

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۲۳:۵۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۹۶۳۶
میزبانی هندبال جوانان آسیا، فرصتی طلایی برای ایران/ رسیدن به موفقیت دور از دسترس نخواهد بود
پس از صدور مجوز برگزاری اردوهای رشته هندبال، تیم‌ جوانان کشورمان اردوهای آماده‌سازی خود را زیر نظر کادر فنی آغاز کرده تا بتواند در این فرصت اندک آمادگی لازم جهت درخشش در مسابقات را به‌دست بیاورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفدهمین دوره رقابت‌های هندبال جوانان آسیا طبق اعلام کنفدراسیون در حالی از 30 اسفند تا 9 فرودین 1400 به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد که هندبالیست‌های جوان ایران در این دوره از مسابقات نه به دنبال کسب تجربه بلکه تلاش می‌کنند تا با استفاده از فرصت طلایی میزبانی، عملکردی آبرومندانه را به نمایش بگذارند و علاوه بر کسب سکو، خودشان را به عنوان یک تیم قدرتمند در آسیا مطرح کنند.

تیم ایران دوره گذشته این رقابت‌ها را که به میزبانی اردن برگزار شد با قرار گرفتن در جایگاه پنجمی به پایان رساند اما این‌بار فدراسیون در تلاش است تیمی متفاوت را در آزمون آسیایی هندبال شرکت دهد. پس از صدور مجوز برگزاری اردوهای رشته هندبال، تیم‌ جوانان کشورمان اردوهای آماده‌سازی خود را زیر نظر کادر فنی آغاز کرده تا بتواند در این فرصت اندک آمادگی لازم جهت درخشش در این مسابقات را به‌دست بیاورد.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون در خصوص روند آماده‌سازی تیم به خبرنگار برنا، گفت: رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا قرار بود در مهرماه به میزبانی شیراز برگزار شود که به علت ویروس کرونا تاریخ برگزاری این مسابقات تغییر کرد. با اعلام کنفدراسیون هندبال آسیا قرار است رقابت‌های قهرمانی جوانان در تاریخ 30 اسفند برگزار می‌شود. برای ما میزبانی این رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه توانستیم پس از 6 سال به‌رغم فشار‌های کشور‌هایی همچون عربستان و قطر میزبانی رقابت‌های آسیایی را به دست بیاوریم و امیدوارم نتیجه خوبی را هم رقم بزنیم.

او با اشاره به برگزاری اردوهای تیم ملی پس از 6 ماهه وقفه، توضیح داد: با رایزنی‌هایی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، توانستیم مجوز برگزاری اردوهای تیم‌ جوانان و نوجوانان را به‌دست بیاوریم. در همین راستا از هفته گذشته اردوی تیم جوانان طبق اصول بهداشتی در تهران آغاز شده است. ما در آسیا رقبای خوبی داریم اما رقبای اصلی ما قطر، کره‌جنوبی، ژاپن، عربستان و چین‌تایپه هستند که کارشان را زودتر از ما آغاز کردند ولی تلاش می‌کنیم در همین مدت اندک دوباره خودمان را به شرایط مطلوب برسانیم.

پاکدل درخصوص برگزاری بازی‌های تدارکاتی هم گفت: در مورد بازی خارجی در حال حاضر نمی‌توانیم تصمیم بگیریم، چون به جز پرواز هواپیمایی قطر، پروازی دیگری نیست. پیگیر این موضوع هستیم اما تا امروز به نتیجه نرسیده‌ایم. سال قبل بیشتر از تعهدات در هندبال آورده داشتیم و هیچ بدهی جدیدی نیز برای فدراسیون ایجاد نشد اما امسال شرایط سخت است. یک‌ریال به اعتبارات ما اضافه نشده و همین بودجه هم تخصیص کامل نخواهد داشت. سال قبل با دلار 11 هزار تومان و امسال با دلار 26 هزار تومان اعزام داریم. با این وضعیت چگونه اعزام کنیم؟ اگر وضعیت این‌گونه باشد، ورزش نابود می‌شود. در جلسه‌ای که با هیئت رئیسه مجلس داشتیم مشکل بودجه و ارز را بیان کردیم. همه چیز ما در فدراسیون‌ها وابسته به ارز است. اسکان، بلیت هواپیما، تغذیه و ورودی به مسابقات جهانی و آسیایی ارزی است. تورم و افزایش قیمت ارز را ببینید، در حالی که بودجه هندبال در سال جدید هیچ تغییری نداشته است.

رضا شجاعی، کاپیتان تیم‌ هندبال جوانان، درباره آخرین وضعتی این تیم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار داشت: حدود 6 ماه همه مسابقات و اردوهای تیم ملی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود اما این موضوع باعث نشد از فعالیت و روند آماده‌سازی خودمان عقب بمانیم. در این مدت با کادر فنی در تماس بودیم و برنامه‌های تمرینی را مربیان در اختیار ما می‌گذاشتند و آخر هر هفته نیز باید گزارشی را در خصوص نحوه تمرینات و برنامه‌هایی که انجام داده بودیم را به سرمربی تحویل می‌دادیم.

او اضافه کرد: الان خوشبختانه با پیگیری‌هایی که فدراسیون داشت مجوز برگزاری اردوها را به ما دادند که حدود یک هفته‌ای است که در اردو هستیم. شرایط تمرینات با حفظ پروتکل‌های بهداشتی دشوار است اما برای درخشش در رقابت‌های پیش‌رو هر سختی را به جان می‌خریم تا بتوانیم نماینده خوبی برای کشورمان باشیم.

کاپیتان تیم‌ ملی با اشاره به تیم‌های حاضر در مسابقات، توضیح داد: در کنار ما 11 تیم دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا حضور خواهند داشت البته هنوز گروه‌بندی‌ها اعلام نشده ولی در مجموع اصلی‌ترین رقبای ما قطر و ژاپن هستند که می‌دانیم تمرینات‌شان را هم به بهترین شکل سپری می‌کنند. پیش از این در دوره قبل که مسابقات در اردن بود مقام 5 را کسب کردیم اما حالا شرایط فرق دارد چون میزبان هستیم و قطعا تلاش خواهیم کرد از این فرصت و امتیاز بهترین استفاده را ببریم.

سخن آخر

گفتنی است که هفدهمین دوره پیکارهای هندبال جوانان پسر آسیا ابتدا قرار بود 20 تا 31 تیرماه 99 به میزبانی شیراز برگزار شود اما با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در جهان به 13 تا 23 مهرماه 99 موکول شد که در نهایت این تاریخ نیز مجددا دستخوش تغییر شد تا اینکه کنفدراسیون هندبال آسیا چندی پیش از برگزاری این مسابقات از 30 اسفند تا 9 فرودین 1400 خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز