بررسی سرمربیان لیگ برتری؛

رسول خطیبی؛ متخصص در صعود

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۵:۵۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۶۲۸۳
رسول خطیبی؛ متخصص در صعود
رسول خطیبی از حیث رساندن تیم‌های لیگ یکی به لیگ برتر فوتبال ایران کارنامه قابل توجهی دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رسول خطیبی با 42 سال سن از جوان‌ترین مربیان لیگ بیستم است. او در فصل قبل فوتبال ایران توانست با آلومینیوم اراک از لیگ دسته اول به لیگ برتر برسد و اکنون هم مشغول آماده‌سازی تیمش برای لیگ بیستم است. خطیبی در طول 9 سال تجربه سرمربیگری‌اش کارنامه فوق‌العاده از خود به جا گذاشته؛ هدایت سه تیم دسته اولی به لیگ برتر. بی‌شک این یک کارنامه فوق العاده است به خصوص که در سال‌های اخیر حتی مربیان لیگ برتری سرشناس هم نتوانستند تیم‌های تحت هدایت خود را به لیگ برتر برسانند اما خطیبی جوان 3 بار این کار را انجام داده تا ثابت کند در این زمینه متخصص است.

در ادامه کارنامه مربیگری خطیبی را بررسی می‌کنیم.

کارنامه مربیگری خطیبی از سال 90 کلید خورده است. یعنی زمانی که هدایت ماشین‌سازی تبریز را برعهده گرفت. او پس از نشستن روی نیمکت این باشگاه در رده سوم جدول دسته اول قرار گرفت. ماشین‌سازی در آن فصل با هدایت رسول در آستانه صعود به لیگ قرار گرفت اما در آخرین هفته از این موفقیت بی‌نصیب ماند. اما او برای کسب این موفقیت بیشتر از یک فصل انتظار نکشید و این اتفاق فصل بعد و در زمان حضور او روی نیمکت گسترش فولاد رخ داد. خطیبی با ماشین‌سازی به لیگ برتر نیامد و این‌بار روی نیمکت تیم آبی شهر تبریز توانست صعود به رقابت‌های لیگ برتر را جشن بگیرد. او در سال 92 به عنوان تیم نخست گروهش چند هفته زودتر از پایان رقابت‌ها صعود به لیگ برتر را قطعی کرد. خطیبی با گسترش فولاد به لیگ برتر آمد اما در نهایت بعد از هفته بیستم جای خودش را به مهدی تارتار داد. خطیبی سابقه انتخاب به عنوان مربی سال فوتبال در سال 92 به انتخاب کانون مربیان ایران را دارد و همین انتخاب باعث شد در سال 93 به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شود اما در این تیم دوام نیاورد و نتوانست تا پایان فصل روی نیمکت پرشورها بنشیند.

خطیبی در لیگ پانزدهم به عنوان سرمربی سیاه جامگان انتخاب شد اما در میانه‌های فصل از این تیم جدا شده و هدایت ماشین‌سازی را برعهده گرفت و با این تیم به لیگ صعود کرد. این سرمربی جوان نتوانست در لیگ برتر شانزدهم نتایج خوبش با ماشین‌سازی را تکرار کند و خیلی زود از سمت خود برکنار شد.

خطیبی بعد از 2 سال دوری از فوتبال در لیگ نوزدهم دوباره به عنوان سرمربی ماشین‌سازی انتخاب شد و در نیم فصل اول هم توانست نتایج خوبی به همراه تیم بگیرد اما در اواسط لیگ به دلیل اختلاف با مدیریت باشگاه از این تیم جدا شد و به اراک رفت تا به حسرت 18 ساله مردم شهر اراک بابت داشتن نماینده در لیگ برتر پایان دهد. 2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز