بهروان:

هیچ تیمی مجوز حرفه ای گرفته است/ باشگاه های ما به AFC بدهکارند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۲:۵۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۹۴۳۴
هیچ تیمی مجوز حرفه ای گرفته است/ باشگاه های ما به AFC بدهکارند
محمدرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ و رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ به پیگیری گرفتن مجوز باشگاه های حرفه ای از سوی AFC پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا بهراون در گفتگویی در خصوص مجوز حرفه ای رقابت های لیگ برتر گفت: هنوز هیچکدام از باشگاه های ما مجوز حرفه ای نگرفته اند. این در حالی است که در آستانه شروع لیگ هستیم و یکی از تیم ها در حال آماده شدن برای فینال باشگاه های آسیا است. همچنین خیلی از باشگاه های ما بدهی های انباشته دارند.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ در خصوص ادعای باشگاه ها منوط بر گرفتن مجوز حرفه ای توضیح داد: ما هنوز برای هیچ باشگاهی مجوز حرفه ای صادر نکرده ایم به این دلیل که مدارکشان هنوز کامل نیست. نبی، رئیس فدراسیون نیز فرصتی از AFC برای تمدید گرفته تا مدارک آنها تکمیل شود. این مجوزها هر سال گرفته می شود.

او ادامه داد: ما بدنبال بررسی های دقیق هستیم تا به جای حساب‌سازی حسابداری کنیم. AFC دارای ۵ محور است که در صدور مجوز همه جوانب آن دیده می شود. ما به عنوان امین AFC شناخته شده ایم. به کمیته ما تفویظ اختیار شده و وظیفه ارزیابی وضعیت همه باشگاه های حرفه ای ایران را برای صدور مجوز برعهده داریم. اعضای کمیته دارای سبقه و سمت های بالا هستند و به AFC متعهدند.

بهروان تصریح کرد: سال گذشته فدراسیون فوتبال جریمه شد و ممکن است با وجود خدشه این جریمه دوباره تشدید شود. در چارچوب قانون با باشگاه ها تعامل داریم و الزام به درستی ارزیابی ها هم به کمیته اخلاق بازمی گردد.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ گفت: باشگاه های ما به AFC بدهکارند و اولویت ما هر ۱۶ باشگاه لیگ برتری و سپس باشگاه های لیگ یک است. جلسات زیادی در قالب وبینار با باشگاه ها داشتیم. باشگاه ها نیز مستقیما از طریق ویدئوکنفرانس با AFC در ارتباط بودند و از ما می خواستند تا این باشگاه ها را راستی آزمایی کنیم. ما هم تذکرات و کمبودها را گفتیم.

او تاکید کرد: ۴ باشگاهی که باید به مسابقات آسیایی بروند؛ در اولویت هستند ولی بقیه باشگاه ها هم شامل حال دریافت مجوز می شوند و اگر نتوانند مجوز بگیرند یک مرحله پایین تر می روند. مجوزها از نوع Aو B وC و ملی هستند. سرمربیان نیزباید مدرک پرولایسنس داشته باشند تا بتوانند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای سبحان اکرامی و با کارشناسی خسرو والی زاده روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز