گزارش روز؛

ستاره‌ها در رویای بازگشت به تیم ملی

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۲۳:۵۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۰۹۴۲
ستاره‌ها در رویای بازگشت به تیم ملی
قرار است تا چند روز دیگر لیست جدید تیم ملی اعلام شود و بعید نیست سرمربی کروات تیم ملی تغییراتی در این لیست ایجاد کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران در مسیر رسیدن به جام جهانی و جام ملت‌ها دیدار دوستانه با تیم ملی بوسنی را در پیش دارد. دراگان اسکوچیچ در دومین تجربه خود روی نیمکت تیم ملی ایران قرار است در دیداری دوستانه با این تیم اروپایی شاگردانش را محک بزند. اسکوچیچ با نخستین لیستی که برای حضور در اردوی تیم ملی ارائه داد، اهالی فوتبال را شگفت‌زده کرد. او در آن لیست که برای دو بازی دوستانه مقابل ازبکستان و مالی انتخاب شده بود تقریبا اغلب بازیکنان قدیمی تیم ملی را کنار گذاشت و از نفرات جدید و جوان که از دل لیگ برتر بیرون آمدند استفاده کرد. این تصمیم او باعث شد اهالی فوتبال از جوانگرایی در تیم ملی و تغییر نسل بگویند. البته انتقادات زیادی هم به سرمربی کروات وارد شد که با توجه به شرایط حساس تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی و نیاز به تجربه بازیکنان قدیمی و تاثیرگذار الان شرایط مناسبی برای میدان دادن به جوانان و کنار گذاشتن باتجربه ها نیست.

قرار است تا چند روز دیگر لیست جدید تیم ملی اعلام شود و بعید نیست سرمربی کروات تیم ملی تغییراتی در این لیست ایجاد کند و از بازیکنان قدیمی و ستاره‌ها برای بازی با بوسنی دعوت به عمل بیاورد.

در این گزارش وضعیت ستاره‌های سال‌های اخیر تیم ملی را که در لیست قبلی حضور نداشتند و احتمال دارد در لیست دید نام‌شان را ببینیم بررسی می‌کنیم.

علیرضا بیرانوند

88

علیرضا بیرانوند مدت‌هاست در ترکیب هیچ تیمی به میدان نرفته است. او که در ابتدای ورود به تیم آنتورپ با یک مصدومیت روبرو شد و بعد از رهایی از مصدومیت هم نتوانسته اعتماد سرمربی آنتورپ را جلب کند و فعلا روی نیمکت قرار دارد. بعید نیست اسکوچیچ این بار بیرانوند را به تیم ملی دعوت کند اما خود او هم می‌داند نیمکت‌نشینی و سکونشینی‌های پیاپی در آنتورپ می‌تواند پیراهن شماره یک تیم ملی را از او بگیرد. امیر عابدزاده روزهای درخشانی را در پرتغال پشت‌سر می‌گذارد و پیام نیازمند و رشید مظاهری هم در شرایط خوبی هستند و بی‌صبرانه در انتظار شروع لیگ و درخشش در تیم‌های باشگاهی خود به سر می‌برند.

کریم انصاری‌‌فرد

IMG_20180622_184901_317

آقای گل سابق لیگ برتر فوتبال ایران در آستانه 31 سالگی به روزهای اوجش برگشته و می‌درخشد. کریم سال گذشته در ترکیب تیم السیلیه قطر عملکرد خوبی داشت و همین باعث شد یونانی‌ها دوباره برای خرید او اقدام کنند. انصاری‌فرد با توجه به درخشش‌ در دیدارهای اخیر آاک شانس زیادی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی دارد و اسکوچیچ نمی‌تواند به راحتی از کنار نام این مهاجم باتجربه و گلزن عبور کند. کریم شانس زیادی برای دعوت به تیم ملی دارد البته اگر قربانی جوانگرایی نشود.

سعید عزت‌الهی

Ezatollahi10

سعید عزت‌الهی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش بود و انتظار می‌رفت به واسطه توانایی‌هایش حالا حالاها جایگاهی ثابت در تیم ملی داشته باشد اما بدشانسی و از دست دادن جام ملت‌ها و قرار نگرفتن در پازل تاکتیکی ویلموتس باعث شد این هافبک از تیم ملی دور شود. عزت‌الهی که امسال در لیگ دانمارک فوتبالش را دنبال می‌کند، این شانس را دارد که با نظر اسکوچیچ به اردوی تیم ملی برگردد. عزت‌الهی از آن دست بازیکنان است که در رده ملی بسیار درخشان‌تر از رده باشگاهی بوده است.

رامین رضائیان

دیدار+تیم_های+ملی+فوتبال+ایران+و+پرتغال

مدافع آماده تیم الدحیل یکی از غایب‌های عجیب دور اول اردوی تیم ملی بود. رامین رضائیان در ماه‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در تیم باشگاهی خود داشته و حتی گل‌های سرنوشت‌سازی هم به ثمر رسانده اما وقتی در لیست اول اسکوچیچ غایب بود برخی از به حقیقت پیوستن شایعات درباره او گفتند. چند ماه پیش بود که تصاویر غیراخلاقی از مدافع اسبق پرسپولیس در فضای مجازی منتشر شد و شایعاتی درباره قرار گرفتن او در لیست سیاه تیم ملی مطرح شد. وقتی رضائیان به اردوی قبلی تیم ملی دعوت نشد دوباره بازار شایعات درباره او داغ شد. این بار باید دید او در لیست دید تیم ملی حضور دارد و تنبیه اخلاقی‌اش به پایان رسیده یا اینکه همچنان در لیست سیاه است اما کاملا واضح است که دلیل دعوت نشدن رضائیان فنی نیست.

وریا غفوری

500

کاپیتان آماده استقلال اسیر مصدومیت همسترینگ شد و در اردوی قبلی تیم ملی حضور نداشت. وریا غفوری در آستانه اردوی جدید برای بازگشت به تیم ملی لحظه‌شماری می‌کند. اگر رضائیان و وریا به اردوی جدید تیم ملی دعوت شوند شاهد جدال جذابی بین این دو ستاره برای به دست آوردن پست دفاع راست خواهیم بود.

امید ابراهیمی

myd_brhymy

یکی از ستاره‌های تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، هنوز نتوانسته اسکوچیچ را برای حضور در تیم ملی مجاب کند، اما به عنوان کاپیتان الاهلی هم‌چنان شانس حضور در اردوی تیم ملی را دارد. باید دید با توجه به بازگشت سعید عزت‌الهی و آمادگی علی کریمی و نورالهی، آیا سرمربی تیم ملی فرصت دیگری به ابراهیمی می‌دهد؟

حامد لک

500

اگرچه درخشش حامد لک در پرسپولیس قابل پیش‌بینی نبود اما دعوت نشدن او به تیم ملی هم غافلگیری بزرگی برای اهالی فوتبال بود چون همه فکر می‌کردند با توجه به مصدومیت بیرانوند، گلر جدید پرسپولیس، جانشین او شود اما این اتفاق رخ نداد. لک در 7 بازی که برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت فقط 2 گل آن هم از روی نقطه پنالتی خورد و امید زیادی دارد تا با شروع لیگ بتواند نظر سرمربی تیم ملی را جلب کند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز