هفته اول لیگ برتر فوتبال؛

سلام رحمتی و نویدکیا به لیگ برتر/ ژنرال در پی انتقام

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۰:۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۳۴۴۹
سلام رحمتی و نویدکیا به لیگ برتر/ ژنرال در پی انتقام
هفته اول لیگ بیستم فوتبال ایران امروز با برگزاری 3 دیدار به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در حالی که گفته می‌شد با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا احتمال تعویق  مجدد بازی‌‌های لیگ بیستم فوتبال وجود دارد، اما  بعد از کش و قوس‌های فراوان از دیروز  سوت آغاز مسابقات زده شد تا رقابت جذاب و دیدنی بین تیم‌ ها برای رسیدن به جام قهرمانی آغاز شود. در ادامه هفته نخست لیگ بیستم امروز هم 3 دیدار برگزار می‌شود تا پرونده هفته نخست این رقابت‌ها بسته شود.

بازی تیم‌های صنعت نفت و پیکان هم که قرار بود امروز برگزار شود به تعویق افتاد.

شهرخودرو-ماشین‌سازی

تیم فوتبال شهرخودرو که تغییرات زیادی نسبت به لیگ سال گذشته داشته، در نخستین بازی خود در لیگ بیستم به مصاف تیم ماشین‌سازی تبریز می‌رود. مهم‌ترین تغییر شهرخودرو نسبت به لیگ نوزدهم روی نیمکت این تیم رقم خورده است.

شهرخودرو که سال گذشته در جمع مدعیان کسب سهمیه آسیایی بود امسال با سرمربیگری سیدمهدی رحمی دروازه‌بان فصل قبل خود به میدان می‌رود. نماینده شهر مشهد در فصل نقل و انتقالات فعالیت چشمگیری نداشت و چند بازیکن شاخص خود مثل محمدحسین مرادمند، میلاد سرلک، محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی را  از دست داد و بازیکنان مطرحی هم به خدمت نگرفت تا انتقادات زیادی نسبت به مدیریت این باشگاه مطرح شود.

از طرف دیگر سرمربی شهرخودرو که بالاخره بعد از کش و قوس فراوان و با همکاری فدراسیون فوتبال مجوز نشستن روی نیمکت این تیم به عنوان سرمربی را گرفت، برای نخستین‌بار قرار است در کسوت سرمربیگری حضور داشته باشد و باید دید می‌تواند از پس وظیفه سنگینی که برعهده گرفته بربیاید یا نه.

رقیب امروز شهرخودرو تیم ماشین‌سازی تبریز فصل گذشته با 31 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت و هدفش در لیگ امسال بهبود رتبه سال قبل است. زنوزی، مالک فصل گذشته ماشین‌سازی، مالکیت باشگاه ماشین‌سازی را به محمد پوررضایی یکی از سرمایه‌گذار‌های تبریز واگذار کرد تا فقط مالکیت باشگاه تراکتور در اختیار او باشد.

بعد از این اتفاق باشگاه ماشین‌سازی در سمت مدیرعاملی و کادر فنی تیم خود هم دچار تغییر و تحولات شد و امسال این تیم تبریزی با مدیریت علوی و سرمربیگری بیاتلو روانه مسابقات لیگ بیستم فوتبال می‌شود. ماشین‌سازی یکی از فعال‌ترین تیم‌ها در نقل و انتقالات بود و 12 بازیکن از دست داد، اما در مقابل 12 بازیکن دیگر به خدمت گرفت و این تیم تبریزی با چهره جدیدی پا به مسابقات لیگ برتر فوتبال می‌گذارد.

وحید بیاتلو، سرمربی ماشین‌سازی، هم مثل سیدمهدی رحمتی نخستین تجربه سرمربیگری خود در لیگ برتر را پشت‌سر خواهد گذاشت.

گل گهر- سپاهان

یکی از جذاب‌ترین تقابل های لیگ بیستم امروز در شهر سیرجان رقم می‌خورد. جایی که امیر قلعه‌نویی، سرمربی فصل گذشته سپاهان که قبل از پایان لیگ نوزدهم به دلیل شرایط سختی که در اصفهان برایش پیش آمده بود، از سمت خود استعفا کرد منتظر تیم سابقش است. قلعه‌نویی سال گذشته فصل سخت و پر از تنشی را در سپاهان سپری کرد. او بعد از باختن قافیه قهرمانی لیگ به پرسپولیس به دست استقلال فرهاد مجیدی از جام حذفی هم کنار رفت تا شدت انتقادات از او در اصفهان بالا بگیرد و ناچار به استعفا شود. در حالی که اهالی فوتبال پیش‌بینی می‌کردند قلعه‌نویی به دلیل بیماری قلبی و فصل سختی که در اصفهان داشت حداقل برای یک نیم فصل به خودش استراحت دهد اما او راه سیرجان را در پیش گرفت تا جانشین مجید جلالی در این باشگاه متمول شود. گل‌گهری‌ها که سال قبل برای سقوط نکردن جنگیدند حالا با هدایت قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال وارد مسابقات لیگ برتر شده‌اند. این تیم تغییرات زیادی در بازیکنان خود داشته و 8 بازیکن خود را از دست داده و در مقابل 9 بازیکن جدید جذب کرده است.

قلعه‌نویی در اولین حضورش روی نیمکت فنی تیم گل‌گهر سیرجان باید به مصاف تیم سابق خود سپاهان برود و جدال او برابر شاگردان سابقش جذاب و دیدنی خواهد بود. 

در آن طرف، سپاهان هم بعد از حرف و حدیث‌های زیادی که درباره انتخاب سرمربی‌اش مطرح بود محرم نویدکیا را به عنوان سرمربی خود برای لیگ بیستم انتخاب کرد.

طلایی‌پوشان اصفهانی چند بازیکن شاخص خود از جمله سعید آقایی، محمد طیبی، محسن مسلمان، محمد ایرانپوریان و ولادیمیر کومان را از دست داد، اما چند بازیکن مطرح به خدمت گرفت. دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژادمهدی و محمدرضا خلعتبری از جمله خریدهای سپاهان برای لیگ بیستم هستند.

قطعا قلعه‌نویی انگیزه زیادی مقابل سپاهان دارد و در تقابل با تیم سابقش که جدایی خوشایندی هم از آن نداشت به دنبال 3 امتیاز است اما در آن سوی میدان هم نویدکیای جوان می‌داند اگر گل‌گهر را در سیرجان متوقف کند کار بزرگی در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ برتر انجام داده است. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز