نوید ملک ثابت در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نمی‌توانیم هزینه کنیم و به مسابقات خارجی برویم/ از زندگی حرفه‌ای عقب افتادیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۷:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۷۶۳۴
نمی‌توانیم هزینه کنیم و به مسابقات خارجی برویم/ از زندگی حرفه‌ای عقب افتادیم
کاپیتان تیم ملی اسکواش می‌گوید اکثر بازیکنان این رشته نمی‌توانند هزینه‌های شرکت در مسابقه‌های خارجی را بپردازند.

نوید ملک ثابت، کاپیتان تیم ملی اسکواش، با معرفی خود به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: من نوید ملک ثابت متولد سال 70 از یزد هستم. اسکواش را از 10 سالگی شروع کردم و در رده‌های سنی مختلف در تیم ملی کاپیتان بودم. ابتدا در تیم ملی جوانان و بعد هم در تیم ملی بزرگسال کاپیتان شدم. دو سال پیش برای اولین بار مقام سومی آسیا را به دست آوردم و در رنکینگ جهانی اسکواش توانستم تا 160 دنیا پیش بروم. الان هم یک سالی هست که لیگ به حالت تعلیق در آمده و فعلا در حال انجام تمرینات هستیم.

او درخصوص شرایط کلی اسکواش ادامه داد: آخرین مسابقه‌ای که شرکت کردیم مسابقه 6 هزار دلاری جیپور هند بود. هند در اسکواش صاحب سبک است و ما توانستیم در این رقابت‌ها مقام سوم را کسب کنیم و الان هم مشغول تمرین هستیم. از این فرصت استفاده می‌کنیم و به بدنسازی می‌پردازیم. از اسفند که به قرنطینه رفتیم من با مربی خودم آقای روحانی در باشگاه تمرین کردم و بعد دوباره به تهران برگشتم و همراه با بچه‌های تیم ملی تمرینات‌مان را شروع کردیم تا به شرایط خوبی برسیم.

ملی‌پوش اسکواش درخصوص اینکه آیا نبود مسابقه باعث می‌شود از آمادگی جسمانی دور شوند یا خیر؟ عنوان کرد: قطعاً همین طور است که می‌گوئید اما شرایط برای همه بازیکنان همین است اما در اروپا مسابقات شروع شده و کشورهای اروپایی در مسابقات شرکت می‌کنند و مثل ما و برخی کشورهای آسیایی نیستند. قطعاً ما که این شرایط را نداریم باید سختی بیشتری بکشیم تا به شرایط ایده‌آل برسیم اما داریم تمرینات نزدیک به مسابقه شبیه‌سازی شده را انجام می‌دهیم تا عادت کنیم در این شرایط سخت و کمبود امکانات بتوانیم با غیرت خودمان این قضیه را جبران کنیم و امیدوارم شرایط زودتر مهیا و کرونا تمام شود.

او درخصوص مهم‌ترین تورنمنت پیشرو گفت: ما فروردین امسال قرار بود در مسابقات تیمی آسیایی که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود شرکت کنیم که با توجه به شرایط حال حاضر به حالت تعلیق درآمده و ما هم بلاتکلیف هستیم. از زمانی که ما دو سال پیش در مسابقات پی ای اس قهرمان آسیا شدیم یکسری تحولات ایجاد شد و هم مربی و هم یکسری بازیکنان عوض شدند. با توجه به هزینه زیاد مسابقات که به عهده خود بازیکن است خیلی‌ها نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند. تورنمنت‌های آزاد جهانی با هزینه خود بازیکن است اما ما اسپانسر نداریم و از طرف فدراسیون چندان حمایت نمی‌شویم و ما همچنان مشکل هزینه داریم. کمتر کسی می‌تواند به مسابقات خارجی برود و ما از این قضیه عقب می‌افتیم و در رنکینگ قطعاً ضرر می‌کنیم.

ملک‌ثابت در پایان افزود: امیدوارم همگی صحیح و سالم باشند و زودتر از شر کرونا خلاص شویم. تمام اقشار مخصوصاً ورزشکاران بسیار ضربه خوردند و از زندگی حرفه‌ای‌مان عقب افتاده‌ایم و شرایط سخت شده است. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز