هفته چهارم لیگ برتر فوتبال؛

پیکان-استقلال؛ طلسم ۸۰۰ روزه می‌شکند؟

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۳:۵۱:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۶۱۸۷
پیکان-استقلال؛ طلسم ۸۰۰ روزه می‌شکند؟
از آخرین پیروزی مهدی تارتار مقابل استقلال، 838 روز گذشته و او آخرین بار در لیگ هجدهم بود که در بازی رفت توانست در قامت سرمربی پارس جنوبی جم، با دست پر و پیروزی مقابل استقلال از میدان خارج شود و پس از آن، در چهار بازی متوالی مقابل آبی‌ها متحمل شکست شد.

به گزارش برنا؛ استقلال در هفته چهارم لیگ برتر در ورزشگاه شهرقدس میهمان تیم پیکان است. استقلال با 2 برد و یک شکست با 6 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. پیکان هم با 4 امتیاز در رتبه نهم جای گرفته است. 2 تیم از بازی امروز برد می‌خواهند تا امتیازهای حساس هفته‌های اول لیگ را جمع کنند.

استقلال بعد از پیروزی مقابل مس رفسنجان در هفته اول لیگ به اهواز رفت تا میهمان فولاد باشد. تیم محمود فکری در دیدار پرحاشیه در حالی که می‌توانست برنده بازی باشد قافیه را به تیم نکونام باخت. استقلال بعد از آن شکست با حواشی زیادی رو به رو شد اما برد مقابل ماشین‌سازی علاوه بر اینکه استقلال را به 3 امتیاز حساس رساند اوضاع آبی‌های پایتخت را آرام کرد. محمود فکری و شاگردانش در حالی به مصاف پیکان می‌روند که استقلال یکی از ستاره‌های تاثیرگذار خود را در اختیار ندارد. شیخ دیاباته که به دلیل ناآمادگی در دو هفته نخست لیگ برای آبی‌ها بازی نکرد در دیدار هفته گذشته این فرصت را به دست آورد تا دقایقی در ترکیب این تیم قرار بگیرد و اتفاقا عملکرد خوبی هم داشت.

طبق شنیده‌ها فکری تصمیم داشت در دیدار امروز مقابل پیکان از دیاباته در ترکیب اصلی استفاده کند اما مصدومیت این مهاجم در تمرین 2 روز پیش آبی‌ها باعث دوری 3 هفته‌ای او از میادین شد. علاوه بر دیاباته، استقلال محمود فکری را هم روی نیمکت ندارد. سرمربی استقلال با حکم کمیته انضباطی در دیدار امروز نمی‌تواند تیمش را از کنار زمین هدایت کند. علاوه بر دیاباته و فکری، استقلال سیاوش یزدانی و فرشید اسماعیلی را هم در اختیار نخواهد داشت.

استقلال در صورت پیروزی در این دیدار 9 امتیازی شده و می‌تواند به رده دوم جدول بازگردد. به احتمال فراوان ترکیب استقلال در دیدار مقابل پیکان تفاوتی نسبت به بازی قبل نخواهد داشت و آبی‌پوشان با همان نفرات بازی با ماشین‌سازی به مصاف پیکان می‌روند.

در آن سوی میدان، بعد از اینکه استعفای شفاهی مهدی تارتار پس از گذشت یک هفته از لیگ برتر، توسط هیات مدیره باشگاه پیکان مورد قبول واقع نشد، این مربی به جمع پیکانی‌ها بازگشت. پیکانی‌ها در هفته اول مقابل صنعت نفت شکست خوردند اما در بازی با تیم شهرخودرو توانستند با یک گل این تیم را شکست دهند و در بازی سوم مقابل ذوب‌آهن به تساوی رسیدند تا با 4 امتیاز در مکان نهم جدول لیگ قرار بگیرند.

فارغ از انگیزه پیروزی مقابل استقلال و رسیدن به جایگاه بالای جدول برای خودروسازان، مهدی تارتار سرمربی این تیم انگیزه شخصی نیز مقابل آبی‌پوشان و شاگردان فکری دارد؛ چراکه از آخرین پیروزی تارتار مقابل استقلال، 838 روز قبل و او آخرین بار در لیگ هجدهم بود که در بازی رفت توانست در قامت سرمربی پارس جنوبی جم، با دست پر و پیروزی مقابل استقلال از میدان خارج شود و پس از آن، در چهار بازی متوالی مقابل آبی‌ها متحمل شکست شد.

باید دید در دیدار امروز استقلال مقابل پیکان، مهدی تارتار موفق به شکست طلسم نبردن خود مقابل استقلال خواهد شد یا این آمار منفی به مرز 1000 روز می‌رسد و تارتار در کسب پیروزی مقابل استقلال ناکام می‌ماند.

ورمزیار: بازی با پیکان برای استقلال آسان نیست

صادق ورمزیار، بازیکن و مربی اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص وضعیت استقلال برای دیدار با پیکان اظهار داشت: استقلال با توجه به پیروزی هفته گذشته مقابل ماشین‌سازی شرایط خوبی برای دیدار با پیکان دارد. در این دیدار شاهد هماهنگی بیشتری بین بازیکنان استقلال خواهیم بود و با اضافه شدن بازیکنان جدید، مشکلات تیم نیز کمتر شود.

او افزود: پیکان هم تیم شخصیت‌دار و خوبی است. مهدی تارتار مربی خوبی است و در هر تیمی که حضور داشته، توانسته که تأثیرات خوبی بر روی بازیکنانش داشته باشد. دیدار با پیکان هیچ‌وقت نمی‌تواند بازی آسانی برای استقلال باشد. امیدوارم دیدار تماشاگرپسندی باشد. این دیدار برای استقلال سخت است اما به نظرم می‌توانیم در نهایت پیروز میدان شویم. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز