منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مظاهری مغرور نشود/ استقلالی‌ها فرصت مناسبی برای پیروزی در دربی دارند

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۷:۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۵۴۳۹
مظاهری مغرور نشود/ استقلالی‌ها فرصت مناسبی برای پیروزی در دربی دارند
دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: پرسپولیس به دلیل ناکامی در فینال آسیا و تساوی در 2 دیدار اخیرش در لیگ از نظر روحی در نقطه مقابل استقلال قرار دارد و به نظر من استقلال در این شرایط فرصت مناسبی برای شکست دادن حریفش دارد.

منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال تهران مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: استقلال در بازی با آلومینیوم نسبت به دیدارهای قبلی خود عملکرد بهتری داشت. خط هافبک نسبت به بازی‌های قبل بهتر بود و توانست برای مهاجمان تیم موقعیت ایجاد و مطهری و قایدی را تغذیه کند. مهاجمان استقلال هم در بازی دیروز امیدوارکننده ظاهر شدند و به ویژه در نیمه دوم عملکرد بسیار خوبی داشتند. از زمانی هم که شیخ دیاباته وارد زمین شد استقلال موقعیت گل‌های زیادی به دست آورد که همین نشان می‌دهد دیاباته چقدر بازیکن مهمی است حتی در روزی که آماده نباشد. قطعا شکل‌گیری دوباره زوج دیاباته و قایدی اتفاق بسیار خوبی است و می‌تواند به استقلال در کسب نتایج بهتر کمک کند.

او ادامه داد: برد مقابل آلومینیوم و ماندن در صدر به همراه ارایه بازی زیبا اتفاق بسیار خوبی برای استقلال است اما از فکری می‌خواهم از مشکلات تیمش در خط دفاعی غافل نشود چون هنوز ناهماهنگی‌هایی در این خط دیده می‌شود و همین باعث شد موقعیت‌های خوبی به حریف داده شود که اگر مظاهری نبود و اشتباهات مدافعان را پوشش نمی‌داد الان نتیجه دیگری رقم خورده بود. از آنجایی هم که استقلال در آستانه دربی قرار دارد فکری حتما باید روی برطرف کردن نقاط ضعف استقلال در خط دفاعی کار کند.

رشیدی با اشاره به اینکه استقلال از نظر روحی شرایط خوبی برای دربی دارد، گفت: مسایل فنی در دربی مهم است اما آنچه که بیشتر از هر چیز دیگری به یک تیم برای برد در دربی کمک می‌کند روحیه و انگیزه بالا است. استقلال در شرایط فعلی به لطف بردهای اخیرش و صدرنشینی از نظر روانی شرایط بسیار خوبی دارد و می‌تواند با برد در دربی روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری ادامه دهد. در حال حاضر پرسپولیس به دلیل ناکامی در فینال آسیا و تساوی در 2 دیدار اخیرش در لیگ از نظر روحی در نقطه مقابل استقلال قرار دارد و به نظر من استقلال در این شرایط فرصت مناسبی برای شکست دادن این تیم دارد.

گلر اسبق استقلال درباره درخشش رشید مظاهری در استقلال بیان کرد: مظاهری در هفته‌های اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و بارها استقلال را از تساوی یا شکست به برد رسانده است. من از شیراز رشید مظاهری را به اردوی تیم ملی امید دعوت کردم و از همان روزها می‌دانستم او گلر بزرگی خواهد شد. فقط اینکه رشید مظاهری نباید دچار غرور شود. هرچه پربارتر می شود باید سر به زیرتر شود. او باید رقابتش را با حسینی داشته باشد و در عین حال با او رفیق هم باشد. اینگونه هر دو دورازه‌بان استقلال می‌توانند پیشرفت کنند. متاسفانه حسینی سال گذشته قدر فرصتی که برایش پیش آمده بود را ندانست و عملکرد خوبی نداشت تا باشگاه مجبور به جذب یک دروازه‌بان دیگر شود. البته نکته‌ای درباره رشید وجود دارد که به چشم من آمده و لازم است برطرف شود. او در برخی از مهارهایش مطمئن عمل نمی‌کند و توپ را دوضرب می‌گیرد که این واکنش‌ها می‌تواند باعث ایجاد موقعیت خطرناک برای مهاجمان حریف شود. این مشکل با تمرین‌های ویژه برطرف می‌شود و مربی دروازه‌بان‌های استقلال حتما باید روی این نکته با رشید کار کند.

رشیدی افزود: از ابتدا گفته بودم که استقلالی‌ها باید برای رسیدن به موفقیت صبور باشند. در اوایل فصل پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته بود و این تیم چند مصدوم هم داشت اما در ادامه کار تیم کامل شده و دو، سه هفته است که روند خوبی را پشت سر گذاشته است. استقلال با نظم و انضباطی که فکری در تیم پیاده کرده می‌تواند همین روند را ادامه دهد به شرطی که بازیکنان هم از حاشیه دور باشند.

او با تمجید از تصمیم فکری درباره محدود کردن فعالیت بازیکنان در اینستاگرام گفت: این یکی از تصمیم‌های فکری است که به شدت با آن موافق هستم. فکری اقدام درستی انجام داده و به عنوان مربی و کسی که  چندین ساعت در روز با این بازیکنان در ارتباط است باید آنها را آگاه کند. او نخواسته با این کار بازیکنان را محدود کند بلکه هدفش آگاه کردن بازیکنان است. اینستاگرام نه تنها روی فوتبال بلکه روی جوانان کل جامعه ما تأثیر مخرب داشته و خیلی‌ها را به انحراف کشانده و فوتبالیست‌ها هم اگر مواظب نباشند به دام می افتند. به آنها توصیه می‌کنم از حاشیه دوری کنند و تمرکزشان روی فوتبال باشد. آنها باید بدانند وقت برای خوشگذرانی زیاد است و بهتر است سالم زندگی کنند و به فکر تامین آینده‌ خود باشند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز