وزنه‌برداری قهرمانی آسیا؛

طلا و برنز یک‌ضرب به دهدار و معتمدی رسید

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۳:۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۹۶۸۷
طلا و برنز یک‌ضرب به دهدار و معتمدی رسید
رضا دهدار و سید رسول معتمدی در پیکارهای دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در ازبکستان به ترتیب با ثبت رکورد ۱۷۵ و ۱۷۳ کیلوگرم در حرکت یک ضرب صاحب مدال‌های طلا و برنز شدند.

به گزارش برنا، رقابت‌های دسته ۱۰۲ کیلوگرم از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران با حضور ورزشکار برگزار شد که «ابراهیم فارس الباخ» قطری و «رسول بیکوف» قرقیزستانی ۲ مدعی حضور در المپیک توکیو از مهمترین چهره‌های شناخته شده این مسابقه بود. همچنین از ایران «رضا دهدار» و «سیدرسول معتمدی» با حریفان در روی تخته رقابت کردند.

دهدار نخستین ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم از ایران بود که به روی تخته رفت. او در حرکت نخست یک‌ضرب پشت وزنه ۱۶۶ کیلوگرمی قرار گرفت و توانست به راحتی آن را مهار کند. او برای بار دوم نیز وزنه ۱۷۲ کیلوگرم را به راحتی مهار کرد. کادر فنی برای حرکت سوم دهدار درخواست وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را دادند که وی با مهار این وزنه به مدال طلای دسته یک‌ضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم رسید.

سید رسول معتمدی دیگر ملی‌پوش ایرانی نیز کار خود را با مهار وزنه ۱۶۶ کیلوگرم آغاز کرد اما در مهار آن ناموفق بود. او در حرکت دوم این وزنه را مهار کرد تا در جدول رقابت‌ها باقی بماند. وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی دیگر انتخاب معتمدی بود که به راحتی آن را مهار کرد و به مدال برنز حرکت یک ‌ضرب رسید.

در این دسته «فارس الباخ قطری» وزنه بردار سرشناس قطری ۲ مرتبه در مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرم ناموفق بود. وی در حرکت سوم یک‌ضرب موفق به مهار این وزنه شد تا مدال نقره خود را قطعی کند. رسول‌بیکوف حریف سهراب مرادی برای رسیدن به عنوان برترین وزنه‌بردار قاره کهن در حرکت نخست یک‌ضرب وزنه ۱۶۸ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در حرکت دوم و سوم نیز وزنه ۱۷۱ کیلوگرم را انتخاب اما نتوانست آن را مهار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز