ایران- بحرین؛

یوزهای ایرانی طلسم منامه را می‌شکنند؟

۱۴۰۰/۰۳/۱۶ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۹۰۳۳
یوزهای ایرانی طلسم منامه را می‌شکنند؟
امشب دیدار مرگ و زندگی ایران و بحرین برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران امشب از ساعت 21 در دومین دیدار خود در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی به مصاف بحرین می رود. دیداری حساس و سرنوشت ساز که نتیجه آن تاثیر مستقیم در صعود ایران از این گروه دارد.

ملی پوشان ایران امشب در شرایطی در منامه به میدان می روند که محکوم به برد هستند. تیم ملی فوتبال ایران تا امروز موفق نشده حریف را در منامه شکست دهد و امیدوار است این طلسم، در بازی امشب شکسته شود تا با روحیه بسیار بهتری برای دو بازی نهایی‌اش با عراق و کامبوج آماده شود.

تیم ملی ایران میهمان بحرین است و یکی از نگرانی های فوتبالدوستان ایرانی کارشکنی بحرینی ها است در حالیکه اگر شرایط به شکل عادی پیش می رفت و ویروس کرونا تمام جهان را تحت تأثیر قرار نمی داد، این دیدار باید در استادیوم آزادی تهران و در میان خیل عظیمی از هواداران ایرانی برگزار می شد اما هم پاندمی کرونا و هم تصمیمات عجیب و غریب کنفدراسیون آسیا سبب شد تا قسمت اول از نبرد مرگ و زندگی، برای دومین بار در زمین بحرین برگزار شود تا شاگردان اسکوچیچ در صورت پیروزی در این بازی مهم، در قسمت دوم و پایانی جدال برای زنده ماندن در این رقابت ها، به مصاف عراق بروند.

هر دو تیم در بازی قبلی خود پیروز شدند. ایران با نتیجه 1-3 هنگ‌ کنگ را شکست داد و بحرین با 8 گل از سد کامبوج گذشت. در حال حاضر ایران با 9 امتیاز از 5 بازی در رده سوم گروه C قرار دارد و بحرین با 12 امتیاز از 6 بازی، صدرنشین این گروه است.

اگرچه شاگردان اسکوچیچ با پیروزی مقابل بحرین، 12 امتیازی خواهند شد منتهی این پیروزی به معنای صدرنشینی تیم ملی نخواهد بود چرا که قبل از این بازی عراق با کامبوج بازی دارد و خیلی بعید است که عراق جلوی کامبوج امتیاز از دست دهد و احتمالا در پایان بازیها، عراق به صدر گروه برخواهد گشت و ایران در صورت پیروزی تیم دوم گروه C خواهد بود. ضمن اینکه تیم بازنده تقریبا شانس صعود به دور اصلی را از دست می دهد و نتیجه مساوی نیز به کار دو تیم نمی آید.

تیم ملی در بازی با هنگ کنگ نشان داد که از هماهنگی مطلوب و ایده آل به دور است که با توجه به نداشتن بازی تدارکاتی این مساله کاملا طبیعی به نظر می‌رسید. ما ستارگان بزرگی در تیم ملی فوتبال داریم که برخی از آنها مثل طارمی و آزمون در اروپا می درخشند با این حال در کمال تعجب این دو مهاجم خوب و ارزنده در بازی با هنگ کنگ نقش پر رنگی در برد تیم ملی نداشتند اما بازی با بحرین شرایط متفاوتی دارد. تیم ملی با نقشه های تاکتیکی اسکوچیچ قطعا  شرایط متفاوتی خواهد داشت و نسبت به بازی رفت به شکل دیگری بازی خواهد کرد.

در حال حاضر تیم بحرین با یک مسابقه بیشتر و 12 امتیاز صدرنشین گروه C است اما اگر تیم ملی بتواند بحرین را شکست بدهد گام بزرگی برای صعود از این مرحله سخت برداشته و 12 امتیازی می شود و با دو برد دیگر مقابل کامبوج و عراق صعود خود را از این مرحله قطعی می کند هرچند شکست دادن بحرین کار راحتی نیست. در بازی رفت تیم بحرین با یک پنالتی مقابل ایران به پیروزی رسید و بعد از آن ملی پوشان هرچه زدند به در بسته خورد تا یک بر صفر بازنده شویم.

نکته عجیب از بازی دور رفت این است که بحرین  مالکیت توپ را بیشتر از ما در اختیار داشت اما فقط سه موقعیت گلزنی به دست آورد ولی تیم ملی ما با 8 موقعیت گلزنی نتوانست حداقل بازی را به تساوی بکشاند. بسیاری از کارشناسان معقتدند تیم ملی ما یک سر و گردن از بحرین بالاتر است اما همیشه بحرین ما را آزار داده است. تیم ملی در صورت ارایه فوتبال با برنامه و پرهیز از حواشی خودساخته در میدان مسابقه می تواند ضمن جبران باخت دور رفت بیش از 50 درصد راه صعود را طی می کند.

قطعا ترکیب تیم ملی فوتبال ایران نسبت به بازی با هنگ کنگ تغییراتی خواهد داشت اما شاکله اصلی تیم را همان نفرات تشکیل خواهند داد. ضمن اینکه مدافعان تیم ملی باید هشیارتر از همیشه باشند و از دادن خطای پنالتی به رقیب خودداری کنند.

از طرف دیگر وب سایت عربستانی کووورة در مطلبی به دیدار حساس دو تیم پرداخته و نوشته است: پس از پیروزی پرگل تیم بحرین برابر کامبوج با نتیجه 8 بر صفر، هلیوا سوزا سرمربی پرتغالی در مسابقه با ایران با یک آزمایش واقعی روبرو خواهد شد.

در این دیدار، سوزا به دلیل اهمیت مسابقات ممکن است از گزینه های مختلف در ترکیب تیمش استفاده کند که مهمترین آنها، ایجاد چندین تغییر نسبت به ترکیب اولیه در بازی با کامبوج است. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز