انتخابی کشتی المپیک ۲۰۱۶

اول لاس وگاس، آخر استانبول

۱۳۹۴/۰۳/۰۱ - ۱۲:۴۷:۰۶
کد خبر: ۲۸۶۸۹۹
اول لاس وگاس، آخر استانبول
زمان و مکان رقابت های کشتی انتخابی المپیک 2016 اعلام شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، اتحادیه جهانی کشتی زمان و مکان برگزاری رقابت های کشتی انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو را اعلام کرد.

کشتی آزاد و فرنگی هر کدام 114 سهمیه المپیک در بخش مردان دریافت خواهند کرد که به طور مساوی در شش وزن (19 سهمیه در هر وزن) توزیع خواهد شد.

در بخش زنان نیز 108 سهمیه به طور مساوی در شش وزن (18 سهمیه در هر وزن) توزیع می شود.

بدین ترتیب کشتی در مجموع 336 سهمیه المپیک دریافت می کند و در پایان این بازی ها 18 مدال طلا، 18 مدال نقره و 36 مدال برنز به کشتی گیران اختصاص خواهد یافت.

نخستین مرحله رقابت های انتخابی المپیک 2016، مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال 2015 است که 7 تا 12 سپتامبر در لاس وگاس برگزار می شود. شش کشتی گیر نخست در هر یک از اوزان این رقابت ها سهمیه حضور در المپیک از کشور خود را کسب می کنند.

سپس کشورها در مسابقات قاره ای شرکت می کنند. اما در این مسابقات فقط کشتی گیرانی حق شرکت در رقابت ها را دارند که قبلا جواز حضور در المپیک را کسب نکرده باشند. برای مثال، اگر کشتی گیری از کشور X در دسته 66 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان قهرمان شده باشد، دیگر نمی تواند در مسابقات قاره ای و یا 'آخرین فرصت' شرکت کند.

در پایان دو کشتی گیر نخست هر وزن در مسابقات قاره ای که در چهار منطقه آسیا، اروپا، پان آمریکا و اقیانوسیه/آفریقا برگزار می شود، جواز حضور در المپیک را به دست خواهند آورد.

پس از آن با توجه به 14 سهمیه باقی مانده بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی قاره ای، کشورها دو تورنمنت انتخابی با عنوان 'آخرین فرصت' در اختیار خواهند داشت اما در این رقابت ها فقط در اوزانی می توانند شرکت کنند که قبلا سهمیه المپیک نگرفته باشند.

نخستین مسابقه انتخابی 'آخرین فرصت' در اولان باتور مغولستان برگزار می شود و در طی آن سه سهمیه در بخش مردان و دو سهمیه در بخش زنان توزیع خواهد شد. در پایان این رقابت ها مجموع سهمیه کشتی فرنگی و آزاد به 17 و کشتی زنان به 16 نفر می رسد.

دومین مسابقه انتخابی 'آخرین فرصت' در استانبول ترکیه برگزار می شود و طی آن دو سهمیه در بخش مردان و دو سهمیه در بخش زنان به هر یک از اوزان تعلق می گیرد تا مجموع سهمیه های کشتی فرنگی و آزاد به 19 و کشتی زنان به 18 برسد.

علاوه بر این چهار سهمیه نیز از سوی یک 'کمیسیون سه جانبه' به فدراسیون های علاقه مندی تعلق خواهد گرفت که با حضور کشتی گیرانی در مرحله نخست رقابت های انتخابی، نهایت تلاش خود را برای کسب سهمیه انجام دادند اما موفق نشدند.

کشور میزبان نیز چهار سهمیه دریافت می کند که در صورت دریافت آنها در مراحل انتخابی، این سهمیه ها از سوی 'کمیسیون سه جانبه' به کشورهای مجاز تعلق خواهد گرفت.

مسابقات کشتی بازی های المپیک ریودوژانیرو از 14 تا 21 اوت سال 2016 برگزار می شود.

** برنامه زمانی و مکانی مسابقات کشتی انتخابی المپیک ریو به شرح زیر است:

سال 2015

- مسابقات قهرمانی جهان، 7 تا 12 سپتامبر، لاس وگاس آمریکا

سال 2016

- انتخابی المپیک پان امریکن، 4 تا 6 مارس، دالاس آمریکا

- انتخابی المپیک آسیا، 18 تا 20 مارس، آستانه قزاقستان

- انتخابی المپیک آفریقا / اقیانوسیه، 1 تا 3 آوریل، الجزیره الجزایر

- انتخابی المپیک اروپا، 15 تا 17 آوریل، زرنجانین صربستان

- نخستین تورنمنت انتخابی 'آخرین - فرصت'، 22 تا 24 آوریل، اولان باتور مغولستان

- دومین تورنمنت انتخابی 'آخرین - فرصت'، 6 تا 8 مه، استانبول ترکیه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز