مراسم معارفه رئیس فدراسیون تنیس روی میز برگزار شد؛

گواری: منابع دولتی محدود است/ فدراسیون‌های المپیکی سهم بیشتری خواهند داشت

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۳:۲۱:۵۴
کد خبر: ۳۵۶۲۶۱
گواری: منابع دولتی محدود است/ فدراسیون‌های المپیکی سهم بیشتری خواهند داشت
مراسم معارفه علیقارداشی به عنوان رئیس جدید فدراسیون تنیس روی میز ظهر امروز در محل این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در این مراسم احمد گواری مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، مهرداد علیقارداشی رئیس جدید فدراسیون تنیس روی میز و احمد سعادتمند سرپرست این فدراسیون به همراه برخی دیگر از اعضای فدراسیون حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سعادتمند با ارائه گزارش عملکرد 10 ماهه حضورش در فدراسیون عنوان کرد: بودجه مصوب وزارت ورزش که باید در اختیار فدراسیون قرار بگیرد، یک میلیارد و 300 میلیون تومان است که تاکنون 65 تا 70 درصد آن را دریافت کرده‌ایم. همچنین کمیته ملی المپیک نیز مصوب کرده که 600 میلیون تومان در اختیار فدراسیون بگذارد که تاکنون نزدیک به 480 میلیون تومان از آن هنوز دریافت نشده است. سه تیم نیز ورودی حضور در لیگ برتر را پرداخت نکرده‌اند، ضمن اینکه طبق قرارداد با اسپانسر فدراسیون این فدراسیون قبول کرده که سالیانه بین یک تا 1.6 میلیارد تومان به فدراسیون کمک کند.

در ادامه مراسم گواری مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها نیز گفت: در مدت 10 ماهه حضور سرپرست در این فدراسیون اتفاقات خوبی افتاد و برنامه‌ای نبود که به تعویق بیفتد و برگزار نشود.

وی افزود: توقع مخاطبان از این رشته بالا رفته و ما نیز این توقع را داریم که تنیس روی میز در هر دو بعد قهرمانی و همگانی پیشرفت کند. بدون شک علیقارداشی که سابقه حضور در این رشته را دارد باید از تمام پتانسیل این رشته بهره برداری کند رأی بالایی که در مجمع انتخاباتی کسب کرد نشان دهنده کارنامه خوبی بوده که او پیش از این از خود برجای گذاشته است امیدوارم با پیگیری‌های لازم اسپانسرهای مربوطه در جهت ارتقای تنیس روی میز جذب این رشته شوند.

گواری در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره اینکه برنامه وزارت ورزش چه برنامه هایی برای کمک به فدراسیون های المپیکی دارد گفت: منابع دولتی چه وزارت ورزش و چه کمیته ملی المپیک محدود است یک ظرف منابع داریم. در ابتدای هر سال منابع هر فدارسیون مشخص است که چه میزان به هر فدراسیون اختصاص یابد و فدراسیون براساس آن منابعی که اعلام می شود برنامه ها و تقویم ورزش خود را باید تنظیم و اجرا کند. در اساسنامه فدراسیون اعلام شده که یکی از منابع که در خصوص منابع مالی فدراسیون هاست کمک دولت است. فدراسیون یکی از وظایفش پیدا کردن حامی مالی و اسپانسر است با این توقع و انتظاراتی که از فدراسیون ها وجود دارد منابع دولتی به تنهایی کفاف نمی دهد. ریاست فدراسیون و اعضای هیات رییسه و افراد مسوول فدراسیون باید به دنبال حمایت کننده های مالی باشند. اگر منابعی جدا از منابع مشخص شده سال 94 به منابع قبلی اضافه شود قطعاً فدراسیون های المپیکی سهمیه بیشتری خواهند داشت تا الان وزارت ورزش و جوانان منابع اختصاص داده شده را به موقع پرداخت کرده و این یک امتیاز است و امیدواریم تا پایان سال 100درصد آن پرداخت شود. دکتر سجادی و دکتر مناف هاشمی اعلام کردند سعی می کنیم سهمیه فدراسیون های المپیکی را در الویت قرار بدهیم.

در بخش پایانی مراسم علیقارداشی ضمن تشکر از سعادتمند و همکارانش و همچنین مسئولان وزارت ورزش و جوانان یک تابلو فرش را به سعادتمند هدیه داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز