عباسعلی اکبری در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

با تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی می‌توانیم در جاکارتا رکوردشکنی کنیم/ آینده روشنی در انتظار ورزش کشور است/ انتخاب استکی به عنوان پدیده اروپا اتفاق بزرگی بود

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۲:۴۶:۴۸
کد خبر: ۵۰۳۰۱۲
با تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی می‌توانیم در جاکارتا رکوردشکنی کنیم/ آینده روشنی در انتظار ورزش کشور است/ انتخاب استکی به عنوان پدیده اروپا اتفاق بزرگی بود
سرپرست فدراسیون هندبال گفت: امید زیادی وجود دارد که در این دوره از رقابت‌های آسیایی بتوانیم رکوردشکنی انجام دهیم و بهترین عملکرد را در زمینه مدال‌آوری کسب کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عباسعلی اکبری سرپرست فدراسیون هندبال درخصوص تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 و همچنین موفقیت سجاد استکی در لیگ اروپا صحبت کرد.

اکبری در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به تشکیل ستاد بازی‌‌های آسیایی توسط وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: برای موفقیت ورزشکاران در میادین بین‌المللی به برنامه‌ریزی دقیق و فراهم شدن امکانات نیاز داریم و اینکه چطور بتوانیم از همه پتانسیل و ظرفیتی که داریم استفاده کنیم. بعد از موفقیتی که در رکوردشکنی کسب سهمیه المپیک ریو و همچنین رکوردشکنی حضور بانوان در این مسابقات به دست آوردیم، بعد از اتمام رقابت‌های ریو یکی از اقدامات مهمی که این وزارت‌خانه و زیرمجموعه آن انجام داد این بود که ستاد عالی بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 را تشکیل داد.

وی در ادامه افزود: پیگیری‌های دکتر سلطانی‌فر در مدتی که به عنوان مقام عالی وزارت‌خانه حضور یافته‌اند باعث شد که خیلی زود جلسات این ستاد تشکیل و با حضور فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی اصولی انجام شود. از آنجا که یکسال تا شروع بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی مانده باید سعی کنیم که با استفاده از همه ظرفیت‌ها بتوانیم نسبت به دوره گذشته درخصوص کسب مدال و موفقیت جایگاه بهتری را در آسیا داشته باشیم. با وجود دکتر سلطانی‌فر و دکتر سجادی به عنوان دو مهره‌ای که به خوبی به امر ورزش اشراف دارند و در بحث مدیریتی نیز توانایی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند، امید زیادی وجود دارد که در این دوره از رقابت‌های آسیایی بتوانیم رکوردشکنی انجام دهیم و بهترین عملکرد را در زمینه مدال‌آوری کسب کنیم.

سرپرست فدراسیون هندبال تصریح کرد: پیگیری‌ها و اقداماتی که تا به الان وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک انجام داده قطعا مثمرثمر خواهد بود. یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید موفقیت در ورزش بوده که با تشکیل این ستاد آینده بسیار روشنی در انتظار ورزش آقایان و بانوان خواهد بود. در فدراسیون هندبال نیز ما این سعی را انجام خواهیم داد که همراه با دیگر فدراسیون‌ها برای موفقیت در رقابت‌های بین‌المللی گام موثری برداریم. رشته هندبال یکی از رشته‌های تیمی است که از بازیکنان بااستعداد و فنی بهره می‌برد. برنامه‌ریزی ما در این فدراسیون راه‌یابی به المپیک 2020 است.

وی همچنین درخصوص موفقیت اخیر سجاد استکی ملی‌پوش تیم ملی هندبال در لیگ اروپا خاطرنشان ساخت: انتخاب سجاد استکی به عنوان پدیده هندبال اروپا یک اتفاق مهم و بزرگ برای ورزش ایران است و بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ورزش این انتخاب را تبریک و شادباش می گویم. مایه مباهات است که ملی پوش هندبال ایران توانسته با درخشش کم نظیرش در میان بهترین های هندبال اروپا و جهان عنوان پدیده سال 2016 قاره سبز را به خود اختصاص دهد.

اکبری ادامه داد: سیاست ما از ابتدا حمایت از لژیونرها به عنوان سفیران هندبال ایران در خارج از کشور بوده و هست و سعی کردیم همکاری لازم را با این بازیکنان شایسته داشته باشیم و حتی از ابتدا که اسم سجاد استکی جزو 7 کاندیدای برتر اعلام شد حمایت های خود را از وی افزایش دادیم. سجاد استکی کاری کرد که نگاه هندبال اروپا و جهان نسبت به هندبال ایران تغییر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز