ابراهیم قاسم‌پور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اشتباهات بازی با بحرین را مقابل عراق تکرار کردیم/ مهاجمان رمق نداشتند/ شجاعی از بیشتر شدن بازی ملی‌اش استقبال می‌کند!

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۷:۲۷:۳۸
کد خبر: ۹۲۵۱۹۳
اشتباهات بازی با بحرین را مقابل عراق تکرار کردیم/ مهاجمان رمق نداشتند/ شجاعی از بیشتر شدن بازی ملی‌اش استقبال می‌کند!
پیشکسوت فوتبال گفت: وقتی یک بازیکن پا به سن می‌گذارد، معلوم است در تیم ملی از اضافه شدن بر سوابق ملی‌اش استقبال می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ابراهیم قاسم‌پور، پیشکسوت فوتبال درباره دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق به خبرنگار برنا گفت: در چند روز گذشته انتقادات زیادی درباره این بازی انجام شده ولی نکته ای را باید با اولویت مطرح کنم که وقتی مربی را انتخاب می کنیم و اجازه می دهیم تفکراتش را در یک تیم پیاده کند، باید به او فرصت  بدهیم تا بتواند این مهم را به ثمربنشاند. خودم در مورد ارنج و تعویض ها انتقاداتی دارم و اینکه زمان دادن به مارک ویلموتس یک اصل در فوتبال است و باید آن را رعایت کنیم.

وی افزود: اگر به لحاظ فنی بخواهیم به این دیدار نگاه کنیم باید کمی به گذشته برگردیم و بازی ایران بحرین را مورد بررسی قرار دهیم. متاسفانه بازیکنان ما در آن بازی اشتباهاتی داشتند و روی هم رفته خوب بازی نکردند و همان اشتباهات نیز در این دیدار تکرار شد. عراقی ها از یک سوم دفاعی پرس را انجام می‌دادند و اجازه بازیسازی را از هافبک‌های ما گرفته بودند. آنها در وسط، میدان‌داری ‌کردند و ما رو به توپ‌های بلند آوردیم. اگر می‌توانستیم موقعیت‌های بیشتری ایجاد کنیم از طریق جناحین هم به ما اجازه سانتر نمی‌دادند.

بخش دیگری از صحبت‌های بازیکن پیشین تیم ملی و باشگاه صنعت نفت درباره بازیکنان بود، وی در این باره عنوان کرد: دو فوروارد ما بی رمق بازی می کردند و درست است که خوب تغذیه نشدند اما خودشان هم به دنبال توپ نمی آمدند و برخی که می گویند آنها مراقب ساق خود بودند پذیرفتنی نیست و نباید درباره بازیکنان این گونه بحث شود. ما در این دیدار به فکر گل نخوردن بودیم و چیزی که از قبل مانده را به یدک می‌کشیم، درست است که در تمام بازی ها باید ابتدا گل نخورد اما این دلیل نمی‌شود ما نتوانیم موقعیت های خطرناک ایجاد کنیم، آیا با چند روز تمرین یا چند جلسه یک تیم به هماهنگی می رسد؟!

قاسم‌پور که سابقه بازی در تیم‌های عربی را نیز دارد در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا برخی معتقدند عراق را به خوبی آنالیز نکرده بودیم، اظهار داشت: اینگونه بهتر است که بگوییم عراق ما را بهتر آنالیز کرده بود. مربی آنها از جام ملت ها روی تیم ما شناخت داشت و می دانست اگر خط هافبک ما را از کار بیندازد، تیمش بر بازی سوار خواهد شد. علاوه بر از کار انداختن خط میانی ما خط حمله را نیز به نوعی از کار انداخت و در نیمه دوم هم که اشتباهات زیادی انجام شد. البته برخی‌ها موضوع مسعود شجاعی صرفا او را مقصر می‌کنند اما مگر شجاعی خودش آمد و در درون زمین بازی کرد و یا اینکه او از عمد می خواست خطا کند و اخراج شود. وقتی یک بازیکن پا به سن می گذارد معلوم است در تیم ملی از اضافه شدن بر سوابق ملی‌اش استقبال می‌کند.

قاسم‌پور تصریح کرد: مشکل جای دیگری است، بنده به شدت به وضعیت پرداخت پول به سرمربی تیم ملی انتقاد دارم، درست است که فدراسیون هم با مشکلاتی روبرو بوده اما این طراحی باید از قبل پیش بینی می‌شده است.

وی درباره این سوال که آیا پیش بینی از آینده این تیم و حضور ایران در جام جهانی چیست؟ بیان کرد: آنگونه که من شنیده‌ام بسیاری از تاریخ های فیفا دی را از دست داده ایم اما من یک سوال دارم و امیدوارم در فدراسیون فوتبال فردی پیدا شود که پاسخ آن را بتواند بدهد. با هیچ تیمی از از دنیا نمی خواهیم بازی کنیم این را فرض می گذاریم، آیا نمی‌توانستیم یک تیم از برترین های لیگ یا بازیکنان خارجی لیگ که پول این فوتبال را می گیرند، تشکیل دهیم و یک دیدار تدارکاتی با تیم ملی برگزار کنیم. آیا تیم ملی نمی‌توانست با تیم های داخلی بازی تدارکاتی انجام دهد. درمورد اینکه بتوانیم از این گروه صعود کنیم و چاره‌ای جز چهار برد نداریم، امیدوارم شرایط تیم بهتر از این شود و مشکلات فنی نیز با تمرینات بیشتر و در عین حال آمادگی تیمی بالاتر، رفع شود و بتوانیم نتایج در خور شأن فوتبال ایران بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز