رضا زارعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

جانپناه‌ها و پناهگاه‌ها در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفته است/ نیروهای داوطلب کوهنورد ما مایل به همکاری با ستاد هستند

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۰:۴۴:۲۹
کد خبر: ۹۸۵۲۱۹
جانپناه‌ها و پناهگاه‌ها در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفته است/ نیروهای داوطلب کوهنورد ما مایل به همکاری با ستاد هستند
رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در بندرعباس و بسیاری از شهرها علیرغم این که سالن‌های ما در اختیار ستاد است، حتی بیمارستان‌ها هم با کمبود مواجه نشدند و خیلی از تخت‌های بیمارستان‌ها خالی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی درخصوص سالن‌های سنگنوردی که در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفته است، طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: با دستور وزیر ورزش و جوانان در همان ابتدا و با شروع شیوع این بیماری در کشور، به کلیه هیات‌های تابعه و باشگاه‌ها ابلاغ کردم که همکاری لازم با این ستاد را داشته باشند. در اولین قدم، پناهگاه‌های وابسته به فدراسیون بسته شدند، با توجه به این که پناهگاه‌ها در ارتفاع هستند، نظافت آن‌ها بسیار مشکل است و برای کاهش ترددها از کوهنوردان خواستیم تا با ما همکاری کنند. در روزهای اول شرایط کمی سخت بود اما به مرور با همکاری لازم کوهنوردان این اتفاق افتاد.

وی افزود: همچنین از هیات‌ها و باشگاه‌ها خواستیم تا جانپناه‌ها و پناهگاه‌هایی که در اطراف روستا و مناطق خوش آب و هوا هستند را در اختیار ستاد قرار دهند. سالن‌های اختصاصی سنگنوردی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها با این ستاد همکاری لازم را دارند.

زارعی اظهار کرد: در بندرعباس و بسیاری از شهرها علیرغم این که سالن‌های ما در اختیار ستاد است، حتی بیمارستان‌ها هم با کمبود مواجه نشدند و خیلی از تخت‌های بیمارستان‌ها خالی است. پیش بینی کردیم تا در صورت نیاز این اماکن در اختیار ستاد قرار بگیرد تا بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. این اماکن کاملا ضدعفونی و آماده شده است، برخی از آن‌ها در حال حاضر در اختیار ستاد قرار گرفته است. در صورت نیاز نیروهای داوطلب کوهنورد ما نیز مایل به همکاری با این ستاد هستند، چون اکثرا دوره‌های کمک‌های اولیه دیده‌اند.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در پایان گفت: از اسفندماه تقاضا کردیم تا کلیه صعودها به دماوند لغو شود، این کار از طریق نیروهای انتظامی و محلی صورت گرفت. متاسفانه در روزهای نخست برخی کوهنوردان اجتناب کردند اما همکاری لازم از سوی باشگاه‌ها انجام شد و این صعودها الان به حداقل رسیده است. این درخواست از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون‌های تابعه در کل دنیا صادر شد و حتی صعود به رشته‌ کوه‌های آلپ لغو شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز