گزارش برنا از تاثیرات مخرب ویروس کرونا در افت ورزشکاران رشته‌های آبی؛

ضربه کرونا به ورزش‌های آبی/ مسئولیت‌پذیری ورزشکاران نسبت به جامعه/ پایان دوران قرنطینه شیرین خواهد بود

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۰۳:۴۵:۲۸
کد خبر: ۹۸۶۳۳۴
ضربه کرونا به ورزش‌های آبی/ مسئولیت‌پذیری ورزشکاران نسبت به جامعه/ پایان دوران قرنطینه شیرین خواهد بود
باتوجه به ماهیتی که ویروس کرونا دارد، استخرها و محل‌هایی که مرطوب هستند، یکی از خطرناک‌ترین اماکن برای شیوع و گسترش این بیماری محسوب می‌شوند. به همین دلیل به هیچ عنوان نمی‌توان شرایطی را برای برگزاری این ورزشکاران در نظر گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و سراسر جهان تمام تمرینات، مسابقات و اردوهای ورزشی تعطیل و لغو شدند. مردم نیز با در خانه ماندن با این ویروس مقابله و مبارزه می‌کنند، همچنین ورزشکارن با پیگیری یک سری تمریناتی در خانه که نیازی به فضای گسترده ندارد، مسئولیت‌پذیری خود را نسبت به جامعه نشان دادند. در این میان رشته‌های آبی مانند شنا، واترپلو و شیرجه که فضای تمرینی آن‌ها بسیار خاص است، بیشترین آسیب را دیدند. چون باوجود شرایط کنونی و تعطیلی استخرها، ورزشکاران این رشته‌ها نمی‌توانند جز انجام یک سری تمرینات بدنسازی، برنامه‌ای برای تمرینات تخصصی خود داشته باشند.

ملی‌پوشان کشورمان در سه رشته واترپلو، شنا و شیرجه با تلاش‌های فراوان توانستند برای اولین بار درصدد کسب سهمیه المپیک باشند. اما این وجود اتفاقات اخیر در جهان و شیوع این بیماری درب استخرها بسته شدند و شرایطی سخت برای ورزشکاران ایجاد شده است.

*شناگران بدون استخر جایی برای تمرین ندارند

بنیامین قره‌حسنلو، شناگر تیم ملی ایران، ط گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: شنا رشته‌ای است که محیط و تمرینات آن نسبت به رشته‌های دیگر که در خشکی هستند، متفاوت است. کار اصلی ما در آب است، مثلا اگر از یک دونده زمین دو او را بگیرند می‌تواند در خیابان‌ها تمرین کند و اگر از یک فوتبالیست زمین او را بگیرند، می‌تواند در پارک‌ها تمرین کند. اما وقتی از یک شناگر استخر او را می‌گیرند، دیگر جایی برای تمرین ندارد.

وی افزود: اما این مسئله فقط مختص رشته یا کشور ما نیست و روند آن دست مسئولین یا شخص دیگری نبوده. بیماری است که همه‌گیر و جهانی شده، در واقع تمام کشورهای دنیا درگیر آن شدند.

باتوجه به ماهیتی که این ویروس دارد، استخرها و محل‌هایی که مرطوب هستند، یکی از خطرناک‌ترین اماکن برای شیوع و گسترش این بیماری محسوب می‌شوند. به همین دلیل به هیچ عنوان نمی‌توان شرایطی را برای برگزاری این ورزشکاران در نظر گرفت.

*تمرینات تکنیکی و تاکتیکی نیاز به محیط آبی دارند

علی محب، مسئول کمیته فنی واترپلو طی گفتگو با خبرنگار برنا دراین رابطه مطرح کرد: طبق بیانه‌های وزارت بهداشت، اعلام کردند که اماکن ورزشی به خصوص استخرها باید فعلا تعطیل باشند. ورزشکاران ما فقط می‌توانند تمرینات هوازی در محیط منزل یا حیاط داشته باشند. اما متاسفانه شرایط اجازه نمی‌دهد در استخر تمرین کنند.

وی ادامه داد: الان همه ورزش‌ها تحت الشعاع قرار گرفتند و هیچ ورزشکاری نمی‌تواند داخل سالن تمرین کند. این مسئله تمام دنیا را درگیر کرده است که جامعه ورزش عضو کوچکی از آن است.

محب اظهار داشت: وقتی آب نباشد ورزشکاران رشته‌های آبی نمی‌توانند تمرینات تکنیکی داشته باشند. در هر شرایط فعلا همینطور است اما ملی‌پوشان ما مخصوصا در رشته واترپلو که از آن‌ها خبر دارم، تمریناتی که مربیانشان به آن‌ها دادند در منزل دنبال می‌کنند. اما از نظر تکنیکی و تاکتیکی حتما باید در محیط آبی باشد و مربی کنار تیم حضور داشته باشد. بعید بدانم به زودی استخرها باز شوند.

*سخن آخر

با تعویق یک سال بازی‌های المپیک 2020 توکیو و مسابقات انتخابی فرصتی مناسب برای ورزشکاران کشورمان به‌وجود آمده تا بتوانند با ارتقا سطح آمادگی جسمانی قوی‌تر ظاهر شوند. این یک فرصتی دوباره برای پیگیری تمرینات تخصصی و حضور در رویدادهای انتخابی به وجود آورده است که قطعا با پایان قرنطینه دوباره رقابت‌ها از سر گرفته خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز